زوجة عصام صاصا: منهار ولم يصدر حكم بسجنه 7 سنوات

دافعت جهاد أحمد، زوجة مطرب المهرجانات عصام صاصا، عن زوجها حيث نفت سجنه 7 سنوات، أو أن نتيجة تحاليل تعاطيه المخدرات قد ظهرت إيجابية.

قالت "محمد" عبر خاصية القصص القصيرة على حسابها الرسمي بموقع الصور والفيديوهات "إنستجرام": "عصام مخدش 7 سنين ومفيش حكم أصلا، بتقولوا عصام كان شارب ولحد دلوقتي نتيجة التحليل مظهرتش مكتوب فيها أي".

نرشح لك: تفاصيل وآخر مستجدات حادث عصام صاصا

أشارت: "حاسه أن شوية وهتطلعوه إرهابي وسارق فلوس الناس ولا عشان إحنا مش بنرد تقولوا أي كلام مهو محدش هيطلع يكذبنا.. متقلقوش هانت بس كل واحد عمل فيلم من دماغه ميرجعش يزعل الحساب يجمع".

أشارت: "عصام مش قادر يطلع يرد من الأذى النفسي اللي هو فه قدروا دا وافهموا هو مش عاجز أن هو يرد بس مش قادر مفيش طاقة.. معانا كل الإثباتات أن الحادثة قتل خاطئ وفي شهود للحادثة".

أردفت: "بس جوزي تعبان كل ما يجي يكلم مع حد يفتكر موقف ينهار ويعيط مش لازم بقى يطلع شوفوا يا جماعة أنا مكسور إزاي شفوني وأنا مدمر، عيب اللي بتعملوه ربنا ما يحطكوا في اللي هو فيه".




وتداولت أخبار تفيد كشف تقرير الطب الشرعي الخاص بمؤدي المهرجانات عصام صاصا، ثبوت تعاطيه عصام صاصا المواد المخدرة؛ حيث تسلمت جهات التحقيق تقرير تحليل المخدرات الخاص بمؤدي المهرجانات عصام صاصا بعد أخذ عينة من دمائه لتحليلها.

وورود تقرير مصلحة الطب الشرعي، بشأن إيجابية تعاطي عصام صاصا للمواد المخدرة، وقت قيادته لسيارته، اثناء حادث دهس المجني عليه وقتله عن طريق الخطأ.

وكذلك أخبار تشير إلى أن النيابة العامة، أمرت بضبط وإحضار عصام صاصا مؤدي المهرجانات، لاتهامه بالتسبب مقتل شاب، في حادث تصادم أعلى الطريق الدائري، بمنطقة الطالبية، وبعد ثبوت القيادة تحت تأثير المخدر.