فيدرا للجمهور: لا تتوقفوا عن دعم غزة

علقت الفنانة فيدرا على انتهاء الهدنة بين المقاومة الفلسطينية والاحتلال الإسرائيلي، موضحة أن القصف على قطاع غزة سيزداد أضعافا، موجهة رسالة للجمهور بالاستمرار في المقاطعة والحديث عن معاناة الشعب الفلسطيني.

قالت "فيدرا" خلال فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي على موقع "إكس" إن القصف على قطاع غزة سيزداد أضعافا ويجب الاستمرار في دعمهم، موضحة: "لو اتعودتوا أو زهقتوا راجعوا نفسكوا عشان الضرب على غزة هيزيد أضعاف أضعاف دلوقت وهما مش لاقين حد ينصفهم؛ إحنا اللي وراهم".

نرشح لك: "مسار إجباري" تعلن عن سلسلة حفلات لصالح غزة

كما وجهت رسالة للجمهور للاستمرار في دعم غزة، قائلة: "خد هدنة؛ وارجع اتكلم وما تنساش وقاطع وقاوم عشان هما ملهمش غيرنا إحنا اللي على السوشيال ميديا.. ومش هنزهق إن شاء الله".


في سياق آخر، كانت الفنانة فيدرا، علقت على أحداث غزة، وما يحدث فيها من إبادة من قبل جيش الاحتلال الإسرائيلي، مشيرة إلى أن دورنا هو عدم السكوت.

قالت "فيدرا" خلال فيديو لها نشرته عبر حسابها الرسمي على موقع "إنستجرام": "إحنا بقالنا دلوقتي فوق 22 يوم بنشوف اللي بيحصل في غزة، طبعا الوضع كارثي، إحنا تعبنا أكيد من كم العذاب والظلم والقتل".

أردفت: "بس الحرب دي لينا دور فيها دورنا إننا نفضل نتكلم ونوعي الناس ونشير عشان الأصوات بتفرق، الرأي العالمي حاصل فيه تغيير وإحنا شايفين إن العالم بيتغير وعشان يتغير لازم ياخد وقت".

أكدت على ضرورة استغلال ما يحدث عالميا لايصال الصوت الفلسطيني، مكملة: "إحنا بنعمل اللي علينا محدش عارف أخرتها إيه بس نبطل نقول وأخرتها إحنا بنعمل اللي علينا وبنشير وبنبعت ده دورنا إننا نفضل نتكلم ومنزهقش عشان فيه عيال بتموت إوعى تستسلم".