شاهد.. أكرم حسني يبحث عن "ألذ عيلة في مصر"

أكرم حسني

طرحت شركة “مدينة مصر” للإسكان والتعمير حملتها الدعائية الجديدة، بمشاركة الفنان أكرم حسني، تحت شعار “ألذ عيلة في مصر”.

ظهر “حسني” خلال الإعلان وهو يتحدث عن عناء رحلته في البحث عن “ألذ عيلة في مصر” وطلب من الجمهور التفاعل للمشاركة في مسابقة “ألذ عيلة في مصر” التي طرحتها الشركة المعلنة.

نرشح لك: ويزو تحذر من صفحة فيسبوك تنتحل شخصيتها

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Madinet Masr (@madinetmasr)

في سياق منفصل، قال الفنان أكرم حسني، إنه ليس ضد أي نوع من أنواع الفن، موضحا أنه يجب أن يكون لدينا تنوع في الفنون، مشيرا إلى أن الهدف من الذي يقدمه هو التسلية.

أضاف “حسني خلال لقائه مع الإعلامي محمود سعد في برنامج “Sold out” المذاع عبر منصة “Watch it”: “أنا مش ضد أي نوع من أنواع الفن، المهرجانات تمام، الراب والتراب تمام الغنا الكلاسيكي تمام، إيه المشكلة أن يبقى عندنا أشكال من الفن”.

أشار: “أنا بشوف أن اللي بقدمه للناس الهدف الأول منه هو التسلية ليا وليهم، يعني لما بكون بعمل حاجة مش أدور على الفكرة اللي ورا العمل، أنا لو عملت حاجة والناس ضحكت واتبسطت ده تمام بالنسبة لي، وده أصعب بكتير، إضحاك الناس دي حاجة صعبة جدا”.

أوضح: “أنا صعب في شغلي لكن مبعملش مشاكل، بس بتدخل في الحدود بتاعتي، يعني في “أبو حفيظة” كنت أنا اللي في الوجهة واللي بيتمدح أنا واللي بيتشتم أنا.. ربنا عمره ما خذلني، كل الحاجات اللي اتعبت واشتغلت وبذلت فيها مجهود ربنا كرمني جدا”.

أردف: “مبعرفش أدخل عمل وأنا مش محضر لأن بعتبر نفسي داخل على بحر وهغرق.. الخلطة بتاعت الجناح مستحيل حد يعرفها مهما قعدنا نجتهد ونحضر أنت بتعمل اللي عليك وتحاول تاخد بالأسباب”.