آلاء سنان: تعرضت للتنمر عشان رفيعة وشعري أصفر

تحدثت الفنانة آلاء سنان، عن تعرضها للتنمر في صغرها بسبب نحافتها، وأنها كانت دائما مريضة، موضحة أن أصدقائها في المدرسة قاطعوها ولم يتحدثوا معها لأن شعرها كان لونه أصفر.

أضافت “سنان”، خلال لقائها مع منصة “Miniz“: “اتعرضت للتنمر وأنا صغيرة، لأني كنت رفيعة جدا وضعيفة وعلى طول عيانة وعند الدكاترة، وكنت لدغة في حرف السين، وتعرضت لقسوة من الأطفال التانيين لأن شعري أصفر، وأنا كطفلة مش فاهمة أنا عملت إيه، قعدت أسبوع منهارة نفسيا عشان صحابي بطلوا لأن شعري أصفر”.

نرشح لك: إحسان الترك: طلبت من ابنتي أن تتوقف عن التمثيل حتى يظل اسمي محترما

أشارت إلى أنها تزوجت عندما كانت تبلغ من 18 عاما، وانجبت طفلتها بعد عام من زواجها، لافتة: “اتجوزت وأنا 18 سنة وخلفت وأنا 19 سنة، واتجوزت بدري لأن دي كانت أول قصة حب في حياتي، وأنا كنت عايشة أوي في عالم الروايات، فأول حد قابلته حبيته جدا هتجوزه، وندمت إني اتجوزت صغيرة في الأول لكن دلوقتي بقول دي أحسن حاجة حصلت لي في حياتي”.

أوضحت أن الأمومة غيرت حياتها تماما، فهي التجربة الحقيقية في حياتها التي جعلتها تتغير، مضيفة: “تجربة الأمومة غيرتني تماما وغيرت شخصيتي، على مدار سنين أقدر أقول إنها التجربة الحقيقية، والحاجة الأساسية في حياتي بس عمرها ما بتتغير أنا اللي بتغير”.