شاشة

أنوشكا: “لما ببقى رحيمة بالحيوانات ربنا بيفتحها في وشي”

قالت الفنانة أنوشكا إنها شخصية عصبية وغير هادئة الطباع إطلاقا، لكنها تعلمت أن أخذ الحق “حرفة”، واعتبرت ذلك اكتسبتها بعدما أثقلتها الحياة بتجاربها.

تابعت خلال حلولها ضيفة على برنامج “مساء dmc“، مساء الاثنين، مع الإعلامية إيمان الحصري المذاع عبر شاشة “dmc”، أن أكثر شيء يجعلها تفقد أعصابها هو الظلم والكذب والقسوة.

نرشح لك: كيف انطلقت ريهام عبد الغفور إلى الأدوار الجريئة؟

في سياق آخر، أوضحت إنها عاشقة للحيوانات وتمتلك في منزلها كلب وقطتين. متابعة: “أنا لو سيبتيني أعمل حظيرة كبيرة وألم كل القطط والكلاب، بحس أن كم من الحنية والوفاء والنقاء في وسط المخلوقات الجميلة دي، ودايما بقول الرحمة مبتتجزأش، ودايما بقول لكل أم لو علمتي عيالك يأكلوا كلب ولا قط، بكرة ولا بعده لما تكبري تأكدي أن الطفل دا لو أتعلم كده هيكون رحيم ويعرف ياخد باله من الراجل والأم العجوز”.

تابعت: “الناس بتضحك علينا عشان بنقول الرحمة، مجرد أنك يكون في رحمة في الحيوان أكلتيه أو شربتيه، بعتبر دا أن ربنا فتحها في وشي دا إحساسي، ومقدرش أفرض دا على الناس”.

اختتمت حديثها موجهة رسالة للجمهور، قائلة: “طول ما أنت بصحتك، طول ما أنت قاعد وسط أهلك أنت ملك ملوك العالم، ومتعرفش بكرة ولا بعده هيحصل إيه.. لو بتحب حد روح قوله بحبك متستناش الفرصة تجيلك”.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock