حسن الرداد: "حبي لأمي يتحط في حتة الأنبياء"

قال الفنان حسن الرداد إن علاقته بوالدته الراحلة كانت مختلفة، فكان يحبها بشدة حتى أنه كان لا يرغب في الخروج من منزله ليقضي معها أكبر وقت ممكن.

أضاف “الرداد” خلال حلوله ضيفا على برنامج “أسرار النجوم”، مساء الخميس، المذاع عبر شاشة “نجوم إف إم” مع إنجي علي: “أنا حبي وعلاقتي بماما، أتحط في حتة الأنبياء من حبي ليها.. كلنا بنحب أمهاتنا بس أنا كنت بستخسر أنزل وأقعد معاها.. كانت دمها خفيف جدا، وعليها حنية، عمرها ما زعلتني خالص، وعمرها ما قالتلي لأ في حياتها خالص”.

نرشح لك: ابنة أصالة تكشف تفاصيل عملية والدتها التجميلية

أشار إلى أن والدته عودته على الدلع وان تكون طلباته مجابة دوما، وعن وفاة دلال عبد العزيز وسمير غانم قال: “الموقف كان صعب جدا، كنت بحبهم جدا.. وسمير غانم كنت بحبه من وأنا صغير وهو أقرب الكوميديانات لقلبي، واكتشفت إني بهزر بطريقة سمير غانم بسبب تأثري به في الطفولة.. هو كان شخص طيب جدا والناس اللي عاشرته عارفة كده”.

أضاف: “دلال عبد العزيز كانت شخصية بشوشة وبتضحك طول الوقت وجميلة، وعمر ما كان عندي فكرة الحما دي.. وأنا كنت متأثر بالوفاة لنفسي خصوصا أنه كان بعد شهور قليلة من وفاة ماما فمكنتش قادر أخد وقتي لحزن.. وأي راجل في الموقف دا كان هيبقى موجود، وكان موقف يعمله أي حد، وكانت ظروف صعبة مرت بيها إيمي ودنيا”.