رسالة مي كساب لـ شقيق شيرين: برافو عليك

هدير عبد الوهاب

وجهت الفنانة مي كساب، رسالة لشقيق الفنانة شيرين عبد الوهاب تدعم موقفه في إيداع شقيقته في إحدى المستشفيات النفسية لتلقي العلاج.

قالت “كساب” خلال لقائها في برنامج “عرب وود” المُذاع عبر شاشة “روتانا سينما“: “عايزة أقول لأخوها أنت راجل وإحنا في ضهرك ومعاك، وأنت اتصرفت تصرف صح جدا لأن دي أختك وعرضك وشرفك، برافو عليك إللي أنت عملته وكلنا معاك وراجل يا محمد عبد الوهاب إن أنت أخدت أختك عشان تعالجها لأن إحنا كلنا زعلانين”.

نرشح لك: رسالة دعم من سعد الصغير لـ شيرين

 

تابعت: “أنا بتجمعني صداقة من وإحنا في تالتة إعدادي، شيرين بس مشكلتها إنها هوائية زيادة عن اللزوم وبتصدق أي حد وبتنساق ورا أي حد،مش دي شيرين، هي صحبتي من زمان لا عمرها كانت بتشرب ولا هي الدماغ دي خالص، هي موهبة كبيرة أوي وثروة قومية لينا كمصريين لأنها صوت مفيش زيه”.

 

مي كساب

الجدير بالذكر أن ياسر قنطوش، محامي الفنانة شيرين عبد الوهاب، قد قال إنه حينما تقدم ببلاغ ضد شقيق شيرين لم يكن وقتها يعلم الحقيقة كاملة، مشيرًا إلى أنه توجه للنيابة العامة للتنازل عن البلاغ المقدم منه ضده، وتحقيقات النيابة العامة جارية وسوف تستكمل غدًا.

أضاف “قنطوش” خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “حديث القاهرة”، مع الإعلامي خيري رمضان وكريمة عوض، عبر فضائية “القاهرة والناس: “اللي عمله شقيق شيرين كان قانونيًا، وأنا محامي شيرين وكل اللي يهمني مصلحتها، وأربأ بنفسي أن يستخدمني أحد ضد الفنانة شيرين عبد الوهاب”.