مرت بظروف صعبة.. تعليق محمود سعد على أزمة شيرين

علق الإعلامي محمود سعد على الأزمة التي تمر بها الفنانة شيرين حاليا، موضحا أنها أخطأت لكنها مرت بظروف عصيبة، موضحا أن أي إنسان قد ينحرف عن الطريق الصحيح في أي وقت.

أشار “سعد” خلال فيديو نشره عبر حسابه الرسمي على موقع الفيديوهات “يوتيوب”: “شيرين مرت بظروف صعبة، ودايما لما تحط حاجة حلوة على كرسي الحاجات ببتلم حواليها، شيرين حاجة حلوة، وبعدين نستفيد منها تتقلد يعني شيرين، واللي يقرب منها هيبقى معروف لأنه هيطلع جمبها في الصورة، وبياخدوا نسب من شغلها، فتبقى البنت في حالة صعبة جدا، وأنا مش ببر للي حصلها، بس بفهمه”.

نرشح لك: توترت أكثر.. سارة الطباخ تكشف تفاصيل مكالمتها مع مساعدة شيرين

أوضح: “مش بدافع عن شيرين عشان هي فنانة، لا عشان هي موهبة، مين يطلع يغني ويقول إحساس وغنا شيرين، هي مش أحسن مطربة، بس لما بتغني بتنسجم معاها جدا وتحبها جدا، البنت إحساسها حلو وصوتها جميل.. لما تسمع غنا يبسطتك دي حاجة تساوي كتير”.

تابع: “مظنش إننا بنبرر الخطأ، هناك خطأ وتصرف غير مقبول مفيش كلام، لكن ممكن يكون الإنسان لديه دوافع أخرى، التحولات اللي بتحصل في حياة الإنسان بتأثر فيه تأثر كبير وممكن تاخده في سكك.. شيرين تغني متغنيش مش دي القضية، القضية أن كلنا نقول للبنت قومي أنتي كويسة، عملتي أخطاء وإحنا كلنا زيك بنعمل أخطاء”.

أوضح: “عايز شيرين تشوف الكلام ده وأقولها الحياة مبتقفش على حاجة، ولما ربنا يكون مدي الواحد حاجة حلوة لازم يحافظ عليها، وهي عارفة ده لكن أحيانا بنفعل أفعال خارجة عن السيطرة.. أي حد فينا حاسس أنه مبيغلطش يعاتب شيرين”.

فيما وجه الإعلامي محمود سعد رسالة لوالدة شيرين وشقيقها، قائلا: “والدة شيرين أخطأت في الكلام اللي قالته، لأنه كلام جارح، والمفروض الأم لما تسمع حد بيقوله تقول لا، مش تكذب بس متقولوش.. أرجو من الأم والأخ كفاية، وبلاش عشان الكلام بيجيب كلام، وأنا لما اسمع كلام من الأم والأخ لازم أصدق”.

الجدير بالذكر أن النيابة العامة قد أصدرت بيانا، بشأن احتجاز الفنانة شيرين في إحدى المستشفيات، بناء على طلبمن أسرتها.

جاء في البيان: “النيابة العامة تحقق في البلاغ المقدم من محامي الفنانة شيرين عبد الوهاب، حيث تلقـت النيابة العامةمن وكيل الفنانة شيرين عبد الوهـاب بلاغا بتهجم شقيقها وآخرين عليها داخل مسكنهـا واصطحابهـا لإحـدىمستشفيات الصحة النفسية لإدخالها بها عنوة، على إثر خلافات بينهما، وقدم صـورة ضوئيـة تحمل رقم الملف الطبـيباسم موكلته والمنسوب صدوره إلى المستشفى المذكورة”.

تابع البيان: “وفي ضوء هذا البلاغ سألت النيابة العامة مدير عام المستشفى والمدير الفني الطبي بها واللذان تناقضت شهادتهما مع ما ورد بمضمون البلاغ، وعلى ذلك فإن النيابة العامة تسعى باستكمال تحقيقاتها إلى جلاء الحقيقة فيها، وتهيب بالكافة الالتزام بما تعلنه وحدها من بيانات رسمية بها”.