بشرى: محمد رمضان لو ضايقني هنزله بأغنية جديدة

كشفت الفنانة بشرى عن رأيها في أغنية الفنان محمد رمضان الجديدة “بلالين”، كما أوضحت موقفها من تقديم أعمال غنائية خلال الفترة المقبلة.

علقت “بشرى” خلال لقائه مع برنامج “MBC Trending” المذاع على شاشة MBC 4، على أغنية “بلالين” لمحمد رمضان، وقالت مازحة: “محمود العسيلي قبلها من سنين نزل أغنية طراطير من زمان”.

نرشح لك: بشرى: تعدد مواهبي الفنية “نقمة”


وعن إذا ما كانت سمعت الأغنية أم لا، قالت: “أنا مش فاهمة هو عايز يقول إيه من الأغنية أنا مسمعتش إلا بس جملتين من الأغنية بلالين بلالين طايرين طايرين حاجة كده”.

أوضح المذيع صبحي عطري، مقدم البرنامج، أن “رمضان”: “هو من التعليق واضح أنه يقصد ناس مثل الفقاعات أو البلالين”، لترد بشرى مازحة: “وعلى أساس هو كورة كفر يعني؟!”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MBCTrending (@mbctrending)


تابعت: “طيب هو إذا كان فقاعات فدي وجهة نظره بس أنا معرفش هي بتتكلم عن إيه بصراحة لحد دلوقتي أنا مش فاهمة هي بتتكلم على إيه، بس محمد رمضان اتعودنا عليه إنه رسايله موجهة في الأغاني بتاعته، وعنده فيلم نمبروان حاليا، بس يعني رمضان خلاص خلق لنفسه شكل وحالة الناس بدأت تتعود عليها شاء من شاء وأبى من أبى، أعتقد فرض نفسه على الساحة يعني بعدين لو ضايقني شوية برضو هنزله بأغنية جديدة”.

وحول تقديمها أعمال غنائية خلال الفترة المقبلة، قالت إن مشكلتها الأساسية هي أنها عندما تحب أن تغني إما أن تغني عن قضية تؤمن بها مثل أغنية حاجة واحدة وأغنية كوبرا، أو أن يعجبها اللحن والكلمات.

استكملت أن مشكلتها أن ما يعرض عليها من الأغاني وهم كثيرين، أن اللحن قد يكون جيد لكنه لا يليق بها، أو الكلمات جيدة ولكنها لا تشعر أنها ترغب في غنائه.

أردفت: “دايما أنا أحب إن تجربة الغناء دي تبقى أكتر ناحية الهاوية فبحيث إني أغني أو أقول الحاجة اللي بحسها بس مش إني لازم أكون متواجدة، مش مجبرة، وأنا أحب اوظف الغناء في عمل استعراضي غنائي شامل ميبقاش مجزء لوحده أنا اضطريت اجزئه مع الزمن علشان الحاجات اتجزأت لوحدها”.

بشرى ومحمد رمضان