محمد محمود عبد العزيز: ردود الأفعال على مسلسل "ملف سري" إيجابية

دنيا شمعة

قال الفنان محمد محمود عبد العزيز، إنه سعيد بردود الأفعال الإيجابية التي وصلته على مسلسل “ملف سري“، وشخصية “ليل” التي يقدمها.

تابع خلال لقائه مع “ET بالعربي“: “ردود الأفعال على المسلسل الحمدلله لحد دلوقتي كلها إيجابية جدا، والناس متوقعين حاجات كتير.. وبدأوا يشوفوا شخصية (ليل) إنه شرير غريب وشيك وأنيق، وخصوصا إن الأحداث سنة 2012 وفترة الدربكة دي لايق عليها إنه مش فارقله حاجة ولا حد، كل ده ساعد إنه يبان هادي وبيسيطر بدون مجهود”.

نرشح لك: نضال الشافعي: جذبتني قصة “ملف سري”.. وشخصية “شاكر” معقدة

 

أضاف: “فيه بلاوي مشاركة في شخصيته بس مش هقدر أقولها لأنها لسة هتبان في الحلقات الجاية، فكرة التاتو اللي عاملها كمان كان مهم إن يبقى ليها معاني.. عشان هو متأثر بالجزء الغربي وإنه كان شغال في أمريكا وكان مدير أعمال لنجوم هوليوود”.

مسلسل “ملف سري” بطولة هاني سلامة، ماجد المصري، عائشة بن أحمد، دنيا عبد العزيز، نضال الشافعى، محمد محمود عبد العزيز، محسن محيى الدين، نبيل عيسى نور محمود، إيهاب فهمى، مادلين طبر، كارولين عزمى، علاء مرسى، صبا الرافعى، عمر زكريا، إيمان يوسف، وعدد آخر من الفنانين الشباب، تأليف محمود حجاج، وإخراج حسن البلاسي.

تدور الأحداث حول المستشار يحيى عز الدين القاضي، والذى يجسد دوره هانى سلامة، ويعتبر مثال للنزاهة والشرف ويتصدى لعمليات السرقة والفساد من بعض رجال الأعمال داخل السوق المصرى، ويتعرض للتهديدات بأهله ويتم قتل خطيبته في ظروف غامضة، ويستكمل مشواره مع الكشف عن الفساد ومحاربته.