شاشة

الليثي عن المهرجانات: “أنا ضد اللي يبوظلي بيتي وعيالي”

علق المطرب الشعبي، محمود الليثي، على ما يقوله البعض بأن مطربي المهرجانات ظلموا الأصوات الشعبية الجيدة في مصر، قائلًا إن الشهرة والنجومية بأمر الله وحده.

قال “الليثي” خلال حلوله ضيفًا على الإعلامية أسما إبراهيم، في برنامج “حبر سري”، مساء الجمعة، على قناة “القاهرة والناس”:مفيش حد بياخد رزق حد مستحيل، لا في نجومية ولا شهرة، الرزق والشهرة دول بتوع ربنا، لما ربنا يحب يرزق حد لو السما اتطربقت على الأرض محدش هياخد رزقه”.

نرشح لك: شاهد: بكاء أمينة بسبب أبنائها

أضاف المطرب الشعبي، أن المهرجانات لون غناء نجح بشكل كبير وله جمهوره، مشيرًا إلى أنه ليس ضد المهرجانات، إنما هو ضد الكلمة “الوحشة”، لافتًا إلى أنه عندما استضاف عدد من مطربي المهرجانات في منزله، أخذ عليهم عهدًا بألا يستخدموا ألفاظًا غير لائقة في أغانيهم، من أجل مصر.

علق “الليثي” قائلًا: “أنا مش عضو جمعية عمومية ولا في النقابة، أنا عملت ده عشان مصر، عشان شكلنا، لازم كلنا نكون بنساعد، لازم نبقى واقفين نوري صورة مصر حلوة”.

أكد أن أولئك المطربين، لم يغنوا “أي حرف غلط” على حد تعبيره، لذا فهناك بعض مطربي المهرجانات ظُلموا بقرار الوقف، وهناك من يستحق ذلك، مؤكدًا: “أنا ضد اللي يبوظلي بيتي وعيال ويسيء لسمعة مصر”.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock