شاشة

رجاء حسين عن حصول سهير البابلي على أموال لترتدي الحجاب: كذب

محمد هيثم

قالت الفنانة رجاء حسين، إنه قيل عن الفنانة الراحلة سهير البابلي عندما ارتدت الحجاب أنها حصلت على أموال هي ويسرا لكي يرتدوا الحجاب، مؤكدة أن كل هذا كذب.

أضافت: “حسين” خلال لقائها في برنامج “بنت البلد” الذي تقدمه الفنانة نشوى مصطفى على شاشة “صدى البلد”: “سهير راحت مرة الحج أو العمرة الله اعلم أنهي واحدة فيهم ورجعت غريبة، قولتلها فيه إيه يا سهير فردت عليا قالت بنتي متحجبة من صغرها وقارئة للقرآن، وأنا كده! قولتلها أنتي كده إيه؟ إحنا فنانين كبار وفجأة وبلا مقدمات اتخذت القرار وكان القرار بشكل غير طبيعي، ومرضيتش تقابل صحفيين ولا تتكلم خالص”.

نرشح لك: سهير البابلي.. شغف الفن ورحلة البحث عن الله

 

أشارت إلى أنها كانت قارئة للقرآن وتلتقي بالشيخ محمد متولي الشعراوي وتتحدث معه، مضيفة: “بعدين لما قالها الفلوس اللي عندك اتخلصي منها، قالوله أكل واشرب منين؟ الرد الطبيعي لأي إنسان، لكنها بدأت بقى فتحت محل للعبايات والقماشات، وشغلت نفسها والفلوس دي مكنتش مكسب ليها دي كانت لحفظة القرآن، لواحد عايز يعمل عملية، تكفل يتيم، من غير ما تحسي هي بتعمل إيه، فبقيت سهير بالطريقة دي كل ما تكسب قرش تروح توديه في مكان ما”.”.

في سياق متصل، قالت عن العلاقة بين سهير البابلي وابنتها نيفين: “سهير كان عندها بنت واحدة، نيفين وكانت بالنسبالها مية عينها، يارب أي واحدة عايزة بنت ارزقها ببنت زي نيفين، لأنها كانت بارة بأمها جدا”، مشيرة إلى أن العلاقة بينهما لم تكن علاقة أم بابنتها ولكن كانت علاقة صداقة.

رنا رئيس تكشف لإعلام دوت كوم تفاصيل دورها في “موضوع عائلي”

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock