ياسمين صبري عن علاقتها بوالدها: "مفيش علاقة"

دنيا شمعة

قالت الفنانة ياسمين صبري، إنها لا تجمعها علاقة بوالدها منذ صغرها بعد انفصاله عن والدتها، وذلك كان باختياره هو.

تابعت خلال لقاء مع أنس بوخش، في برنامج “ABtalks“: “أمي هي كل حاجة في حياتي، لأن هي اللي خلتنا أنا واخواتي نعيش مع جدتي وجدي لأنها سافرت بعد ما انفصلت عن والدي من وأنا طفلة عندي سنتين، فمشوفتش غير أمي وجدتي وجدي.. هما اللي كانوا في حياتي”.

نرشح لك: ياسمين صبري: “ربنا حبيبي وأنا حبيبته دا يقيني”

 

أضافت: “مفيش علاقة بيني وبين والدي، بس الانفصال مش سبب.. الناس بتاخد اختيارات في حياتها، وفيه ناس بتختار تحمل المسئولية وانها تكمل الطريق للآخر وناس تانية بتختار نفسها أو أيا كان، الانفصال مش معناه إن العيلة تتفكك”.

كان الدكتور أشرف صبري، والد الفنانة ياسمين صبري، قال إنه لم يعاتبها لعدم حضورها زفاف شقيقها، وذلك لانقطاع الصلة بينهما.

تابع “صبري” خلال مكالمة هاتفية مع برنامج “حضرة المواطن” مع الإعلامي سيد علي، عبر شاشة “الحدث اليوم”، أن نجله “بلال” هو شقيق ياسمين من الأب والأم وهو أطيب أولاده، وحضر حفلات زفاف كل أشقائه ولم تجمعه معهم أي خلافات، معلقا: “مش متخيل إن إنسان ممكن يكون جاحد بهذا الجحود لأخ أكبر شقيق، بدون أي أسباب ولا مقدمات أو خلافات، والولد مبيقصرش في حقهم”.

أضاف: “فلما بشوفه بيبكي وبيقول هما ليه بيعملوا فيا كده، بحس إني عايز اكسر الدنيا على دماغهم، خاصة إنه بيقولي أنا حزين ومش مصدق ليه أمي وأخواتي بيعملوا فيا كده”.

وأكد أنه لم يحاول معاتبتها لأن صلته بها انقطعت تماما، وأنه يعتبر مهمته ومسؤليته تجاهها انتهت.

ياسمين صبري

يُذكر أن آخر أعمال ياسمين صبري مسلسل “فرصة تانية”، بطولة أحمد مجدي، أشرف زكي، دياب، محمد أبو داوود، أيتن عامر، محمود البزاوي، هبة عبدالغني، إدوارد، ابتهال الصريطي، ومن إخراج مرقس عادل.

اجواء مهرجان الجونة بعيدا عن الفساتين