سامي مغاوري عن أبطال مسلسل "اللعبة": محدش منفسن

بسملة سعودي

تحدث الفنان سامي مغاوري، عن بدايته في المسرح، وعن كواليس مسلسل “اللعبة”.

قال “مغاوري”، أثناء لقائه مع الإعلامية دينا حويدق ببرنامج “it’s show time”، عن بدايته: “أنا بدايتي في الجامعة كنت تراچيديان مكنتش كوميديان وبداية شغلي في مسرح الطليعة، وبعد كده ابتديت أتحول وأنا بعمل شغل مسرح، أي مسرحية عملتها في حياتي كانت كوميدية”.

تابع: “لكن للأسف إحنا روايتنا في مسرح الدولة متصورتش فمتوثقتش فالناس معرفتنيش، الناس عرفتني من خلال الدور الشرير في السينما أو في الڤيديو في بداية حياتي، واحدة واحدة الكوميديا بدأت تنتابني فبقيت أزرع إيفيه في كل شخصية، أنا بتناول أي شخصية كوميدية بجدية”.

فيما تحدث عن كواليس مسلسل اللعبة قائلا: “أتمنى يكون في جزء تالت ورابع وخامس من المسلسل، في حالة حب وتواصل بينا وبين بعض، كلنا مفيش حد منفسن على حد ولا حد عايز يضحك أكتر من التاني بل بالعكس أنا كنت ساعات أقول إيفيه في البروڤة يضحكوا عليه جداً أجي في التصوير مقولوش، شيكو وماجد يقعدوا يقولوا لي يعم قوله أقولهم لأ الموقف مش هيستحمل يبقى إيفيه”.

يذكر أن مسلسل “اللعبة” عرض على منصة “شاهد” وحقق نجاحا كبيرا قبل أن يعرض تلفزيونياً، والمسلسل من بطولة شيكو وهشام ماجد وأحمد فتحي ومحمد ثروت ومي كساب وميرنا جميل، ومن إخراج معتز التوني، وإنتاج أمير شوقي.