نيللي كريم عن التمثيل مع زوجها: ياريت الدور يبقى كوميدي

نورهان عبد الرحمن

تحدثت الفنانة نيللي كريم عن أول دور تمثيل قدمه زوجها، هشام عاشور، لاعب الاسكواش السابق، وكشفت عن إمكانية مشاركتهما في عمل فني معا.

علقت “كريم” خلال مداخلة هاتفية مع “ET بالعربي” على الدور الذي قدمه زوجها هشام عاشور في مسلسل “حرب أهلية” الذي تم عرضه في رمضان الماضي، قائلة: “أنا شايفة إن هشام عنده موهبة التمثيل هايلة جداً هو دمه خفيف أوي وارتجالي ودي حاجات مثلاً حتت الارتجال دي مش موجودة عندي بقوله دايماً أنت عندك حاجات أنا مقدرش أعملها”.

نرشح لك:موعد عرض حكاية “رق الحبيب” لـ سوسن بدر

أضافت: “وبعدين وقت كورونا ده درس تمثيل وحضر كورسات ومثل في فيلم أمريكاني هو عنده خبرة هو يمكن جديد في السوق السينمائي المصري”.

استكملت: “الأمور هتمشي إزاي محدش عارف ولو فيه دور لينا إحنا الاتنين ماشي ويا ريت يبقى كوميدي”.

في سياق آخر، قالت: “حبيت الإسكواش حب غير طبيعي أنا بروح أتمرن الصبح ساعات كدة بليل بقوله تعالى نروح نتمرن عشان بحب الإسكواش وبالتحديد بحب أتفرج لما هشام بيمرن ده حقيقي وهو انبهر بيا لدرجة بقوله كل مرة أنا خلاص بقيت قوية بهزر طبعاً وقولتله أنا هروح ألاعب نور الشربيني”.

يذكر أن أن الفنانة نيللي كريم احتفلت بزفافها من هشام عاشور، لاعب الإسكواش الدولي السابق، في الساحل الشمالي أغسطس الماضي، بحضور عدد كبير من نجوم الفن والغناء، أبرزهم: عمرو دياب، هالة صدقي، إلهام شاهين، محمد فراج، بسنت شوقي، وأكرم حسني، وسافرت بعدها لنيويورك لقضاء شهر العسل.

وعلى صعيد آخر، شاركت نيللي كريم في مسلسل “ضد الكسر”، الذي عُرض رمضان الماضي 2021، بطولة لقاء الخميسي، مصطفى درويش، محمد فراج وتارا عماد وغيرهم، سيناريو وحوار مدحت العدل، وإخراج أحمد خالد، وإنتاج العدل جروب.

محمد جمعة يكشف حصريا لإعلام دوت كوم عن مشروع فني جديد يعيد فيه تقديم شخصية عم ضياء