فيديو.. محمد علي: "قطر بتحبني وهتدفع"

انفرد موقع العربي الحديث بكشف العلاقة بين المقاول المصري الهارب محمد على بنظام الحمدين في قطر، والتي تبني على تربح الأموال من أجل الهجوم على مصر.

تسائل محمد على في الفيديو موجهًا حديثه لأحد الأشخاص في الخارج :” النجاح هيجي منين؟ قولتلك قطر وطن عربي وبيحبوني، المغرب بيحبوني، والجزائر بيحبوني، لكن أغناهم قطر هيشتروا الفيلم بتاعنا، معاك برومو هيشتروه علشان هما بيكرهوا السيسي، وأنا معاهم وهما بيحبوني، وهيدونا الفلوس اللي احنا صرفناها وأكتر”.

نرشح لك: إتاحة وسائل النقل العامة مجانا لمن هم فوق الـ 70 عاما

أضاف المقاول المقيم في أسبانيا في التسريب: “وبكده نبقى جبنا تكاليفنا ونبدأ بقى نبيع نتفليكس ونجيب الصحف الأمريكية ده مكسب زيادة بس إحنا التارجت إن قطر معاها فلوس”.

وتابع المقاول الهارب :” القطريين بيعشقوني عشق، فلما نعملهم حتتين أكشن تروح أنت بقى .. قطر تشتري هيشتروا، وبكده أنت تكون جبت فلوسك واديت الراجل فلوسه ببرومو”.

اختتم محمد على حديثه، قائلًا :” بص حط قطر أول تارجيت ليك، معاهم فلوس وبيكرهوا السيسي، السيسي وتميم على خلاف وهما بيعشقوني، متصورش اعمل برومو حلو يكلفك دقيقة أو دقيقة ونص، وتعالى قول لقطر تعالوا اشتروه”.

وفي وقت سابق كانت قناة مباشر قطر، قد نشرت تقريرًا حول ألاعيب الدوحة في استقطاب ممثلين مصريين، لاسيما فنانو الصف الثاني مثل محمد على للهجوم على مصر.