سعد الصغير ردًا على تنمر مدحت العدل: أنت متعرفش حاجة

علق الفنان سعد الصغير، على التدوينة التي نشرها السيناريست مدحت العدل، عقب هزيمة الزمالك أمام فريق المقاولون العرب، والتي سخر فيها من الأول بوصفه صاحب أغنية “بحبك يا حمار”.

نرشح لك: صور.. عمرو راضي يرد على اتهامات ادعاء المرض


نشر “الصغير” عبر صفحته الرسمية على موقع “فيسبوك” مقطع فيديو قال فيه إن ما كتبه “العدل” في تدوينته ما هو إلا تنمر عليه، مؤكدًا إن الأخير كان يعلمهم دائمًا بأني الأغاني التي تشبه “بحبك يا حمار” يجب أن يتم غنائها في سياق عمل فني، وإن تم غنائها بمفردها فإنها أشبه بالجريمة، معلقًا: “لو راجل غلبان بيقول الكلام ده هنقول مش فاهم، لكن أنت راجل فاهم”.

تابع: “أنت عارف يا دكتور بحبك يا حمار اتقالت في سياق فيلم، لما تطلع وتعايرنا بيها يبقى ايه ده!، شادية وشكوكوا غنوا للحمار، أنت بتعمل تنمر وأنت دكتور، واللي أبوه علمه أحسن من الشهادة، شوف بتتكلم إزاي، لكن أنا أبويا فلاح علمني متنمرش على حد”.

أضاف: “أنت أصلاً متعرفش حاجة في الكورة، لأنك مبتلعبش، لو فريقك مغلوب متعرفش تطلع تحلل وتقول مين اللي لعب وحش، لو بتعايرني يبقى أنت مش دكتور، نص فرقة الزمالك أنا اللي عاملهم فرحهم وبيحبوني موت لأني عمري ما أغلط فيهم، أنا دبلوم صنايع مبعرفش أقرى بس أبويا علمني، وأنت اتعلمت بالورقة والقلم، حاول تتعلم من الكلام”.

رد ناري من الفنان سعد الصغير علي مدحت العدل بخصوص النادي الاهلي ياريت تكمل الفيديو للاخر فقط 👌

Geplaatst door Saad Elsogheayar op Vrijdag 28 augustus 2020

يشار إلى أن مدحت العدل كان قد أثار الجدل بنشر تدوينة عبر حسابه الشخصي على موقع “تويتر” جاء نصها كالآتي: “الجمهور اللي منه نجيب محفوظ وأحمد زويل ومجدي يعقوب ومثقفي وفناني مصر مش حيعرفوا فاوست، وصاحب أغنية ( باحبك يا حمار) سعد الصغير مشجع أحد الأندية العربية حيعرفه.. يا أمة ضحكت من جهلها الأمم”.