إيمان السيد تروي تفاصيل مشاركتها في فيلم صاحب المقام

روت الفنانة إيمان السيد تفاصيل مشاركتها بمشهد وحيد، في فيلم صاحب المقام الذي عُرض مؤخرا على منصة شاهد VIP.

كتبت السيد منشورا على حسابها الشخصي عبر موقع فيسبوك: “الحاج أحمد السبكي كان بيبعتلي بصراحة في أكتر من عمل وكنت بعتذر إما لأني مش شايفة نفسي في الدور أو في العمل نفسه، وحتى المشوار للمكتب عنده والاعتذار كان بيبقى كوميدي”.

نرشح لك: حاتم حافظ يكتب: صاحب المقام الـ “مختلف عليه”

أضافت: “في مرة أحمد السبكي بعتلي عشان فيلم ورُحت، وقالي دورك 50 مشهد.. قلتله هو أنا هوزن يا حاج؟ واعتذرت وقلتله أنا ممكن أعمل مشهد واحد مش 50 بس في فيلم زي ساعة ونص أو الفرح أو الماء والخضرة والوجه الحسن، فلما كلمني على صاحب المقام قالي: مش انتي قلتيلي أنا ممكن أجي أعمل مشهد بس في فيلم كويس؟ قلتله حصل، وبعتلي سيناريو الفيلم كله لأنه عارف أني بحب أقرأ العمل كامل حتى لو هروح أصور مشهد، وقد كان”.

الحاج احمد السبكي كان بيبعتلي بصراحة في أكتر من عمل وكنت بعتذر ( إما لإني مش شايفة نفسي في الدور أو في العمل نفسه )…

Geplaatst door Eman Sayed op Maandag 3 augustus 2020

يشار إلى أن الفيلم تدور أحداثه حول الصوفية وزيارات الأضرحة وأولياء الله الصالحين، ومن المنتظر طرح الفيلم قريبا بدور العرض السينمائية.

فيلم صاحب المقام من بطولة يسرا، وآسر ياسين، وأمينة خليل، وبيومي فؤاد، ريهام عبد الغفور، محمود عبد المغني، محسن محي الدين، إبراهيم نصر، هالة فاخر، محمد لطفي، فريدة سيف النصر، محمد ثروت، وتأليف الكاتب إبراهيم عيسى، وإنتاج أحمد السبكي، وإخراج ماندو العدل.