دعاء فاروق: أنا ست عادية مابتكسفش من حياتي

مي كُرَيِّم

دعت الإعلامية دعاء فاروق، متابعيها لإقامة وحضور حفلات رأس السنة الجديدة.

نشرت “فاروق” عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور “إنستجرام” صورة لها بملابس احتفالية محتشمة، مؤكدة على أنها شخصية تحب البهجة والاحتفال والاستمتاع بالمناسبات للأهل والأصدقاء وحضور الإحتفالات سواء للاصدقاء المسلمين أو المسيحيين على حد سواء.

نرشح لك: محمد فؤاد يتلقى العزاء

علقت على الصورة التي نشرتها: “أي حد بيعمل حفلة بمناسبة سبوع أو عيد ميلاد أو حفل تخرج أو حنة أو رأس سنة، أو نص السنة، أو شم نسيم، أو عيد أم، أو افتتاح محل، أو لمة أصحاب بحب أحضر، أصدقاء مسيحيين بيعزموني على أي حاجة بحضر وببارك وبجامل زيهم زي الأصدقاء المسلمين، بروح سينما وبحب المسارح وبتفرج على أفلام ومسلسلات عربي وأجنبي، عندي تلفزيون فيه كل القنوات بقلب وبتفرج عادي يا جماعة، بصيف وبنزل الماية بمايوه للمحجبات”.

تابعت: ” أنا ست عادية عايشة حياتي بشكل طبيعي جدًا واللي بعمله في حياتي مبتكسفش منه، وأقدر أعمله على الشاشة عادي، لا أعاني من الازدواجية ومتشعبطة في رضا ورحمة ربنا”.

وفي نفس السياق، دعت دعاء متابعيها لحب الحياة والاحتفال وإقامة الحفلات، لافتة إلى أن التزامها بقواعد الدين الإسلامي واستضافتها للشيوخ والأزهريين من خلال البرامج الدينية لا يتنافى أبدًا مع الاستمتاع بالحياة والاحتفاء بها.

View this post on Instagram

كل سنة وكل حضراتكم طيبين بمناسبة السنة الجديدة… شوية ملحوظات بخصوص الاحتفال والأفراح والليالي الملاح اي نعم انا بحب الفرح والضحك والموسيقى والأفراح والاحتفالات… طول عمري من وانا سنة ( راجع الصور على الانستجرام) بنجيب تورته وبنعمل أعياد ميلاد وبحضر أعياد ميلاد اصحابي وبنغني ونرقص مع بعض.. في حفلات البنات والسيدات بنرقص… في الأفراح والتجمعات اللي فيها رجالة مش برقص بس بحضر وبسقف وبتبسط وبتصور وبسمع الاغاني ولو حد قريب وعزيز على قلبي بهيص له بعمل لاولادي حفلات عيد ميلاد وبنغني لهم هابي بيرث داي وحيوا ابو الفصاد 😍 اي حد بيعمل حفلة بمناسبة سبوع أو عيد ميلاد أوحفل تخرج أو حنه أو رأس سنة أو نص السنة أو شم نسيم أو عيد ام او افتتاح محل أو لمة أصحاب بحب احضر … أصدقاء مسيحيين بيعزموني على أي حاجة بحضر وببارك وبجامل زيهم زي الأصدقاء المسلمين… بروح سينما وبحب المسارح وبتفرج على افلام ومسلسلات عربي واجنبي عندي تلفزيون فيه كل القنوات بقلب وبتفرج عادي يا جماعة… بصيف وبنزل الماية بمايوه للمحجبات… انا ست عادية عايشة حياتي بشكل طبيعي جدا واللي بعمله في حياتي مبتكسفش منه واقدر اعمله على الشاشة عادي.. لا اعاني من الازدواجية ومتشعبطه في رضا ورحمة ربنا … استضافتي للشيوخ ومعرفة تعاليم ديني مش معناه اني امتنع عن الاستمتاع بكل ما هو مبهج ومفرح في الدنيا… كل سنة وانتم طيبين بمناسبة السنة الجديدة ٢٠١٩

A post shared by Doaa Farouk (@doaafarouk) on

شاهد: أشهر وجوه عام 2018