صورة جديدة تجمع محمد عبد العزيز بوالده في ذكرى رحيله

هبة الله حسين

نشر الفنان محمد محمود عبد العزيز ، صورة له بصحبة صورة كبيرة لوالده الراحل الفنان محمود عبد العزيز، بمناسبة مرور الذكرى الثانية على رحيله؛ وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

علّق “عبد العزيز” على الصورة عبر حسابه، قائلًا: “برده هتصور مع حضرتك وهتجمعنا صورة جديدة، سبب نزول الصورة بصراحة الصورة دي ماكنتش متصورها عشان أنزلها على (السوشيال ميديا)، كنت عاملها ليا أنا بس علشان أحطها على موبايلي واعلقها في بيتي وشركتي، بس قولت لنفسي أن أكيد في ناس كتير عاملة زي حالاتي وليها حد غالي عليها بعيد عنها”.

نرشح لك: سر الخلاف بين عادل إمام ومحمود عبد العزيز

أضّاف: “أيًا كان نوع البعد حتى لو مسافر مدة طويلة، نصيحتي اعمل زي ما أنا عملت، اتصور صورة حلوة مع صورة حلوة للشخص الغالي عليك، ولو كان مسافر ابعتهاله وعرفه قيمته عندك وحسسه بحبك ليه، ساعتها أكيد هيفرح وأنت كمان هتفرح وهتقصر بينكوا المسافات مهما طالت، العمر مهما طال قصير اللي أنت حاسه قوله واللي بتحبه قوله بحبك في وشه”.

تابع: “صدقني ممكن بكره ما تلاقيهوش، أما لو الغالي عليك المسافة اللي بينك وبينه أبعد من السفر، أكيد برده هيحس وهيفرح وأنت كمان هتفرح أنك معاه في صورة جديدة حتى لو مع صورته، أسألكم الفاتحة والدعاء لأبويا ولكل من رحلوا عنا”.

يُذكر أن الفنان محمود عبد العزيز رحل عن عالمنا يوم 12 نوفمبر 2016، عن عمر يناهز 70عامًا، بعد مشوار طويل من الأعمال الفنية المتنوعة في الدراما والسينما.

View this post on Instagram

(برضه هتصور مع حضرتك و هتجمعنا صور جديده🙂)… {سبب نزول الصوره}…. بصراحه الصوره دى ماكنتش متصورها عشان انزلها على السوشيال ميديا، كنت عاملها ليا انا بس عشان احطها على موبايلى و اعلقها فى بيتي و شركتى، بس قلت لنفسى ان اكيد فى ناس كتير عامله زى حالاتى و ليها حد غالى عليها بعيد عنها، ايا كان نوع البعد حتى لو مسافر مده طويله، [نصيحتى]، إعمل زى ما انا عملت، إتصور صوره حلوه مع صوره حلوه للشخص الغالى عليك و لو كان مسافر إبعتهاله و عرفه قيمته عندك و حسسه بحبك ليه، ساعتها اكيد هيفرح و انت كمان هتفرح و هتقصر بينكوا المسافات مهما طالت، العمر مهما طال قصير اللى انت حاسه قوله و اللى بتحبه قوله بحبك فى وشه صدقنى ممكن بكره ماتلاقيهوش، أما لو الغالى عليك المسافه اللى بينك و بينه ابعد من السفر، اكيد برضه هيحس و هيفرح و انت كمان هتفرح انك معاه فى صوره جديده حتى لو مع صورته. (اسألكم الفاتحه و الدعاء لابويا و لكل من رحلوا عنا)

A post shared by mohamedabdelazizzzz (@mohamedabdelazizzzz) on

شاهد: لمحات من حياة الفنان الراحل ممدوح عبد العليم في ذكرى ميلاده..