محمد إمام يتحدث عن "جدعنة" أحمد السعدني

هبة الله حسين

عبر الفنان محمد إمام عن حبه واعتزازه بزميله الفنان أحمد السعدني، وبموقفه معه خلال فيلم “ليلة هنا وسرور”، حيث نشر صورة تجمعهما عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور “انستجرام”.

وعلق “إمام” على الصورة كاتبًا: “في فيلم ليلة وهنا وسرور كان المفروض في نجم كبير هيقوم بدور ابن عمي سلطان، النجم ده اعتذر في أخر وقت لظروف خاصة به، والمشهد كان فعلًا صعب وكان بقالنا كتير بنستعد له مع فريق الأكشن اللي جاي من برا”.

نرشح لك: محمد إمام يوجّه رسالة للهضبة بعد إحيائه حفل زفافه بالساحل الشمالي‎

تابع: “ده غير أن الديكور كان مبني وكانت هتبقى خسارة جامدة للمنتج، لو كنا أجلنا تصوير المشهد، المهم كلمت أحمد السعدني وكان لسه خارج اليوم اللي قبلها من المستشفى لأسباب صحية، وقولتله عندي مشكلة ومحتاجك، نص ساعة ولقيته داخل عليا في التصوير، قعد يتمرن يوم بحاله وهو تعبان على مشهد الأكشن اللي هيصوره وتاني يوم قعد حوالي 20 ساعة يصور في المشهد بدون أي مقابل، السعدني أكبر مثال على الأخ الجدع، ربنا يخليك ليا يا أخويا يا حبيبي”.

جدير بالذكر أن أخر أعمال الفنان محمد إمام فيلم “ليلة هنا وسرور”، وشاركه في البطولة الفنانة ياسمين صبري وعدد من نجوم الكوميديا، كما أنه احتفل مؤخرًا بزواجه في الساحل الشمالي بحضور عدد كبير من نجوم الفن والمجتمع.

View this post on Instagram

في فيلم #ليلة_هنا_وسرور كان المفروض في نجم كبير هيقوم بدور أبن عمي "سلطان" .. النجم ده أعتذر في أخر وقت لظروف خاصه بيه و المشهد كان فعلاً صعب و كان بقٰلنا كتير بنستعدله مع فريق الاكشن اللي جاي من بره ..ده غير ان الديكور كان مبني و كانت هتبقى خسارة جامدة للمنتج لو كنا أجلنا تصوير المشهد .. المهم كلمت أحمد السعدني و كان لسه خارج اليوم اللي قبلها من المستشفى لأسباب صحية و قولتله "عندي مشكله و محتاجك" .. نص ساعة و لقيته داخل عليا في التصوير .. قعد يتمرن يوم بحاله و هو عيان على مشهد الاكشن اللي هيصوره و تاني يوم قعد حوالي ٢٠ ساعه يصور في المشهد بدون اي مقابل .. السعدني أكبر مثال على "الأخ الجدع" .. ربنا يخليك ليا يا أخويا يا حبيبي 🤛🏼🤜🏼

A post shared by Mohamed Emam (@mohamedemam) on

المطربون الأكثر متابعة عبر موقع “تويتر”