خبر

السقا يتدخل لحل أزمة بين شاب وخطيبته

 عرض شاب، موقفًا جمعه وخطيبته، انتهى بخلاف بينهما، في أثناء مناقشتهما على اختيار فيلم لمشاهدته داخل إحدى دور العرض.

وروى الشاب، تفاصيل ما حدث، عبر صفحة على فيس بوك، متخصصة في عرض المشكلات بين الأزواج أو المخطوبين، وعرض حلول لها، وقال: “مشكلتي مع خطيبتي إني اتفقت أنا وهي إننا هنروح سينما مع بعض، هي عايزة تدخل فيلم (الأصليين) وأنا عايز أدخل فيلم (هروب اضطراري) ومش مقتنع تمامًا إني أدخل (الأصليين) وقولتلها أنا مش هدفع ليا أنا وانتي واختك كل واحد 70 جنيه علشان أشوف حاجة مش حابب أشوفها، وهي مسكت في النقطه دي وبتقول عليا بخيل”.

وطالب من متابعي الصفحة وجود طريقة لمصالحتها، لتنهال التعليقات على منشور الشاب، قبل أن يفاجئ أحمد السقا الجميع، بتعليقه على البوست، قائلًا للشاب: “مساء الفل، أولا كتر خيرك طبعًا، وانت ياسيدي مش بخيل ولا حاجه طبعًا، والحياة محتاجه شوية إننا نسمع لبعض ونقدر ظروف بعض علشان تعدي”.

نرشح لك: عندما قال السقا لرمضان: بس يا بابا!

وأضاف: “ثانيًا أنا عازمك على الفيلمين، فيلم (الأصليين) فيلم محترم قوي وهادف، وفيلم هيعجبك، وفيلم (هروب اضطراري) أنصحك ماتدخلوش، هاستاذنك تبعتلي رقم تليفونك”.

جدير بالذكر أن “هروب اضطرارى” من بطولة أحمد السقا وأمير كرارة وغادة عادل، فتحى عبدالوهاب، مصطفى خاطر، أحمد زاهر، دينا الشربينى، عزت أبوعوف، محمد فراج، وكوكبة من النجوم، والفيلم من تأليف محمد سيد بشير، وإخراج أحمد خالد موسى.

https://www.facebook.com/ProblemsCounsellingCenterBrideGroup/posts/1545926205470972

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock