ممثلة شابة عن معارضي الرئيس : عواطلية وعوانس ‎

هاجمت الممثلة الشابة ياسمين كساب، المظاهرات التي دعت لها بعض القوى والحركات السياسية والحزبية اليوم بالتزامن مع احتفالات ذكرى عيد تحرير سيناء احتجاجا على إعلان الحكومة المصرية تبعية جزيرتي تيران وصنافير للمملكة العربية السعودية.

وقالت ياسمين في كلمة مسجلة لها نشرتها على حسابها الخاص على الفيس بوك:” ربنا يحفظك لينا يا ريس، ويعينك علينا، وعلى الناس عديمة التربية، والأغبياء، وأحب أقول لكل الناس المحرضين، واللي مبيعملوش حاجة غير إنهم بيصحوا من النوم ومعاهم شيطانهم، وعاملين يسخنوا على النزول للمظاهرات، أنا عرفاكم جدا إنتوا صايعين، وعواطلية ، وعوانس، ونفسيتكم وحشة.”

وأضافت:” عمري ماشفت حد بيكره بلده، ويتمنى لها الخراب زيكم، ومصر عمرها ما هتقع ومصر مش للبيع، علشان عندنا أعظم جيش على الأرض.. وعلى الفكرة الناس الفقراء اللي أنا منهم عارفين إن إحنا ماشيين مضبوط وحامدين ربنا.. وياريت ترحمونا يرحمكم الله يا مثقفين يا جهلة.”

وتابعت:” وبالعند فيكم تحيا مصر، وتحيا الجيش المصري، وتحية للشرطة المصرية.”، وفي نهاية الفيديو أخرجت لسانها لكل الداعين للتظاهر.

يذكر أن الفنانة ياسمين كسابت شاركت في عدد من الأعمال الفنية منها مسلسل شربات لوز، والبلطجي، الكابوس، بعد البداية، ذهاب وعودة، وفيلم كف القمر.

https://www.youtube.com/watch?v=v2H4IoWJ-B4&feature=youtu.be