أحمد السعدني يرد على جدل فيديو الاحتفال بفوز مصر في كأس العالم

رد الفنان أحمد السعدني على الجدل المثار بشأن الفيديو الذي تم نشره عقب فوز منتخب مصر بكأس العالم، موضحا أنه لم يقم بنشره بنفسه، وإنما تولى ذلك مسؤول إدارة صفحته الرسمية، مؤكدًا أنه اتخذ قرار إزالته من تلقاء نفسه بعد تداول ردود الفعل حوله.

قال "السعدني" عبر صفحته الشخصية بموقع "فيس بوك": "يا جماعه كفاية هري الله يكرمكم أنا اتفرجت علي الماتش وفرحت وكتبت تويتة و مت أدمن الصفحة أجتهد يعمل فيديو يبقي دمه خفيف.

أضاف: "لما صحيت لقيته غير لائق و غير مناسب للحدث اصلاً فطلبت منه يشيله لا حد كلمني ولا طلب مني اشيله ربنا يكرمنا و نكمل البطولة علي خير ده المهم".

أوضح "السعدني": ‏"بالمناسبة كمان أنا لو كاتب أو منزل حاجة و مقتنع بيها مش هشيلها لو حصل ايه، مش عشان أنا جامد لا.. عشان معنديش أجندة وأي حاجة مؤمن بيها بتكون من وجهة نظري للصالح العام

‏أنا بحب بلدي و بس"