منى زكي: لولا دعم شركة ميديا هب لـ "تحت الوصاية" لما خرج العمل للنور

وجّهت النجمة منى زكي الشكر لشركة ميديا هب، المنتجة لمسلسلها الرمضاني الماضي "تحت الوصاية"، مؤكدة أنه لولا دعمها لما خرج العمل للنور.

أضافت زكي خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "أسرار النجوم" عبر إذاعة نجوم إف إم، أنها ممتنة لحماس الشركة تجاه هذا العمل، قائلةً: "أعتقد إن لازم نتكلم على شركة الإنتاج لأن ساعات بننسى للأسف وده بيبقى غصب عننا.. إن "ميديا هب" تتحمس وتصرف مصاريف كبيرة والمجهود ده على المسلسل فـ ده حاجة كبيرة أكيد وكرم منهم".

نرشح لك: مؤلف مسلسل “بـ100 راجل”: صورة سمية الخشاب المنتشرة ليست حقيقية

وتابعت: "إحنا اتكرمنا جوا وبرة مصر بسببهم، عشان هما تحمسوا ينتجوا مسلسل زي ده.. ودي حاجة بنشكرهم عليها أكيد".

في نفس السياق، أشادت منى زكي بمخرج العمل محمد شاكر خضير، قائلة: "هو مخرج كبير ومهم وإنسان جدا وعنده رؤية وثبات واتزان غير عادي.. مش كتير بنقابل مخرجين عندهم كل الحاجات دي متجمعة في شخص واحد".

وعن فريق عمل المسلسل قالت: "كلهم ناس ربنا حطهم في سكتي، إنهم ناس فنانين وعاقلين أوي وقفوا معايا في أيام صعبة مرت بيا برضو في المسلسل ده.. فبجد بحبهم أوي من قلبي".

يذكر أن "تحت الوصاية" من تأليف خالد وشيرين دياب، وبطولة منى زكي، رشدي الشامي، دياب، أحمد خالد صالح، علي الطيب، عمر شريف، خالد كمال، إخراج محمد شاكر خضير.

ويُعرض حاليا لمنى زكي فيلم "رحلة 404"، الذي يشارك في بطولته بجانب منى زكي كل من محمد فراج ومحمد ممدوح وشيرين رضا وخالد الصاوي وعدد كبير من الفنانين، تأليف محمد رجاء، وإخراج هاني خليفة