إسعاد يونس تكشف سبب عودتها للسينما بفيلم "عصابة عظيمة"

كشفت الفنانة إسعاد يونس، عن سبب عودتها للسينما بفيلم "عصابة عظيمة"، موضحة أن فكرة الفيلم كانت جذابة، ويكمن وراءها غرض نبيل وتستحق المغامراة.

أضافت "يونس" خلال لقائها مع "ET بالعربي": "فكرة فيلم (عصابة عظيمة) كانت جذابة وتخلي الواحد يغامر بيها لأن الفيلم وراه غرض نبيل".


نرشح لك: مروان حامد يكشف كواليس دعم عادل إمام له في "عمارة يعقوبيان"

وعن قصة الفيلم أوضحت: "عصابة بتكونها عظيمة عشان تسترد حق، رغم أن العصابة مش كلهم أصحاب الحق لكن بعد شوية بيكتشفوا أنهم أصحاب الحق، عشان كده بيتوحدوا وبيخشوا على مغامرة غير محسوبة العواقب".

أما عن شخصية "عظيمة" التي ستجسدها ضمن أحداث الفيلم قالت: "عظيمة ست كانت بتتمتع ببعض المهارات في الحياة وتعرضت لحادث وأصبحت كفيفة البصر بس ده مكسرهاش لما واجهت موقف يحتاج منها تواجه الظلم اللي حصلها".

كما تحدثت "يونس" عن تعاون وانسجام فريق عمل الفيلم مع بعضهما البعض، لافتة: "إحنا 6 أفراد قايمبن نايمين مع بعض، بنعمل كل حاجة مع بعض كلنا بنفس المستوى أبطال وبنحقق الغرض، وبنقضي يوم عمل لذيذ وكله تفاهم ودي حاجة مهمة أوي في أي شغل".


"عصابة عظيمة" من بطولة الفنانة إسعاد يونس، والفنان كريم عفيفي، والفنان محمد محمود، والفنانة رنا رئيس، والفنانة فرح الزاهد، والعمل من تأليف هاجر الإبياري، وإخراج وائل إحسان، ومن المقرر عرضه بالسينمات يوم 4 يناير الجاري.