شهيرة ترفض الرد عن سؤال عودتها للتمثيل

قالت الفنانة شهيرة، إن يوم ذكرى وفاة الفنان الكبير محمود ياسين، يوم صعب جدا عليها. مضيفة: "كل يوم بيمر علينا من غيره هو يوم صعب، ويوم الذكرى بيتضاعف الحزن والإحساس".

أضافت شهيرة خلال لقائها مع "الستات مايعرفوش يكدبوا" على قناة "CBC": "إحنا بنزور قبره وبنقول له إحنا كلنا جينا أهو.. أنت واحشتنا ودايما أنت معانا، وعمرك ما هتغيب عننا وكل لمسة من لمساتك فى الفن والحياة فاكرينها، والناس دايما بتدعى لك".

وردًا على سؤال من هو أقرب أبناء الفنان محمود ياسين لوالده الراحل، قالت: "ابني عمرو هو أقرب شخصية من شخصية والداه الفنان محمود ياسين، وأنا تعلمت منه الكثير من الأشياء أهمها التسامح والتواضع، كان دائما حنون على كل من حوله".

تابعت: "الفنان الراحل محمود ياسين كان شخصًا مثال للالتزام، وأنا تعلمت منه الالتزام فى المواعيد منه، الحقيقة محمود كان عنده صفات أخلاقية كتيرة وكلنا تعلمنا منه"، مشيرة إلى أنه استحق لقب "السينما المصرية" لأنه الفنان الوحيد الذى قدم 8 أفلام سينمائية تتناول الحروب العسكرية.

كما ردت علي أنباء عودتها للتمثيل من جديد، موضحة: "أنا دلوقتي بزور قبر محمود ياسين عشان ذكرى الوفاة، ومقدرش أرد على حاجة دنيوية ولا أفكر في حاجة تانية دلوقتي".