شيرين تكشف دور بناتها في أزمتها الأخيرة

تحدثت الفنانة شيرين عبد الوهاب عن كيفية تخطيها لأزمتها الأخيرة، ودور بناتها “هنا” و”مريم” في حياتها خلال تلك الفترة ومساعدتهم لها.

قالت “شيرين” خلال لقائها مع الفنانة إسعاد يونس في برنامج “صاحبة السعادة”، المذاع عبر شاشة “dmc”: “في أزمتي الأخيرة هنا بنتي كانت بتساعدني جدا، وكانت بتقولي حاجات وتطلع صح في النهاية، قالتلي الخلاصة في كلمتين “يا ماما ده مينفعش ليكي”.. بس هما مخدوش مني موقف في أزمتي لأني عمري ما كدبت عليهم، حتى أنا بقولهم ساعدوني في تربيتكم لأني معرفش يعني إيه كلمة مامي”.

شيرين عبد الوهاب

نرشح لك: شيرين عبد الوهاب: أنا مش مدمنة مخدرات

 

أضافت أنها تحاول مصادقة بناتها وخلق ثقة كبيرة بينها وبينهم، لأنها تعتبر جيلهم “واعي” بينما تعتبر نفسها شخصية طيبة وعفوية، لذلك ترى أنه يجب أن تشعرهم بأهمية ثقتها بهم.

فيما تحدثت “شيرين” عن تصالحها حاليا مع العالم المحيط بها ورجوع ثقتها بالناس، معلقة: “أنا قلبي قفل بابه خلاص، لكن أنا دلوقت عايشة وسط كم حب كبير من كل اللي حواليا، حتى الناس لما تشوفني في الشارع بتدعمني ويقولولي كلام حلو.. أنا كنت فاكرة كل الناس أشرار وبأنياب بس اكتشفت إن الناس حلوة أوي”.

أردفت: “كل الناس كانوا عارفين إني هربانة منهم خوف من الشماتة، لما كلمتهم لقيت صحابي كلهم زي موج البحر رجعوا ورا بعض، أنا في الأزمة كنت خايفة من الشماتة لأن كل الناس دي قالوا لي لاء وحذروني، فاختفيت وبدأت اعاقب في نفسي وكنت مش عايزة أظهر للناس اللي أنا عملت كده معاهم خوفا من أنهم يقولوا لي حاجة تضايقني، بس ملقتش ده”.

كانت الفنانة شيرين عبد الوهاب قد أحيت حفلا غنائيا السبت على مسرح أوبرا جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا.

وخلال الحفل احتفلت شيرين عبد الوهاب بعيد ميلادها الـ٤٢ وسط تفاعل كبير من جانب الحاضرين الذين جاء من بينهم والدتها وابنتيها“هنا ومريم”.
ظهرت شيرين في مقطع فيديو متداول على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام” وهي على خشبة المسرح وتغني مع الجمهور (سنةحلوة يا شيرين)، ثم صعدت إليها ابنتها هنا لتهنئتها بعيد ميلادها واحتضنتها.

كما وجهت رسالة إلى ابنتها مريم ووالدتها معربة عن حبها لهما.. فيما قالت للجمهور: “كل سنة وانتو عيلتي .. كل سنة وانتو أحلى حاجة فيحياتي”.

وفي مقطع فيديو آخر حرص القائمين على الحفل على تهنئة شيرين عبد الوهاب بعيد ميلادها بتقديم قالب كيك كبير لها، وظهرت الفرقةالموسيقية وهي تعزف وتغني لها مع الجمهور أغنية عيد الميلاد.