شاشة

محمود سعد: محلمتش بأي حاجة من اللي أنا فيها

هدير عبد الوهاب محمود سعد

تحدث الإعلامي محمود سعد عن بدايته في العمل الصحفي في مجلة صباح الخير الذي تدرب فيها لمدة عامين، مشيرا إلى أنه كان يتمنى العمل كمندوب للمجلة في مجلس الشعب لكنه لم يوفق.

قال “سعد” خلال فيديو عبر قناته الرسمية على موقع “يوتيوب” مساء الأربعاء، إن مشواره الصحفي بدأ بخبر عن وفاة الفنان محمد عبد المطلب منذ 42 عاما، ومن ثم اجتهد وساعده الكثير، وتولى بعد ذلك منصب مدير مكتب مجلة الوطن، ثم مدير مكتب مجلة سيدتي، لافتا إلى أنه كان لم يتوقع النجاح في هذا المجال.

نرشح لك: رأي محمود سعد في تجديد الخطاب الديني

تابع: “كنت ممكن أنزل الصبح وأقعد طول النهار عشان بس أخد معاد من حد من الفنانين، إزاي مشيت ال42 سنة كدة، أنا مكنتش بحلم بحاجة.. يعني دايما لما كنت أركب عربية كنت احس إن دي أحسن عربية في التاريخ، يعني لا حلمت إن يبقى عندي بيت ولا إني يبقى عندي عربية أو فخمة، إللي أنا فيه ده الحلم اللي أنا محلمتوش، هو ده اللي حصل في ال 42 سنة دول، أنا محلمتش بأي حاجة من اللي أنا فيها”.

أضاف: “الحاجة الوحيدة المستفادة من القصة، إن يمكن الواحد لما مابيحلمش كتير بس بيشتغل جامد بتحصله حاجات كتير حلوة، أنا لما بقيت في مكانة اقدر أساعد حد كنت باخد صحابي لغاية النجم، في ناس كتير ساعدوني جدا فخلي بالك وأنت بتشتغل في مكان لما تلاقي حد فيه حاجة ساعده”.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock