الأخيرة

چلا هشام تكشف تفاصيل شخصيتها في “منعطف خطر”

شدوى ممدوح

قالت الفنانة چلا هشام إن الجمهور لم يتعرف عليها في بداية عرض الحلقات الأولى من مسلسل “منعطف خطر“، وكان من بينهم والدتها.

أضافت “هشام“ خلال لقائها مع برنامج ”بالعربي ET“، أنها لم تخبر أحدا بمشاركتها في المسلسل، لافتة: “مامتي لما أتفرجت على الحلقة معرفتنيش وقالتلي إنتي فين؟، والناس اتخضت وكانت مبسوطة إن الدور ده مش شبه حاجة عملتها قبل كده، وده السبب اللي خلاني أخد الدور“.

 

نرشح لك: زوجة ظافر العابدين تتحدث عن دعمه في أولى تجاربها الغنائية

وعن تحضيرها لشخصية “جيكا“، قالت: “عملت تحضيرات كتير مع السدير مسعود لأن الشخصية بتاخد نوع معين من المخدرات بيأثر على وزنها وبشرتها وشعرها فمكنتش بحط حاجة على وشي في التصوير عشان لو في حبوب أو آثار حبوب تبان في الكاميرا حتى مكنتش بداري أي فراغات في شعري من قدام لأن المخدر اللي بتاخده الشخصية بيخلي الشعر يقع“.

أردفت “هشام“ أنها لم تكن تشرب الماء قبل التصوير بحوالي ساعة على الأقل وذلك حتى تظهر شفاهها باللون الأبيض المتشقق، مضيفة: “أنا خسيت للدور عشان في مشهد المفروض ضهري يبان فيه ضهر سلمى، وشخصية جيكا كانت مرهقة أوي وأنا بذاكرها لأنها شخصية أذت ناس كتير جدا وفي أوقات كنت بعيط عشانها لأني شايفة إنها أتأذت كتير“.

بالنسبة لرأيها في العمل مع الفنان باسل الخياط، قالت: “متعرفتش على باسل أوي لأنه كان ظابط قدام وورا الكاميرا لدرجة إني قولت لنفسي إنه مش طايقني ومش مقتنع بيا بس هو طلع كده مع كل الناس لأنه كان متقمص الشخصية أوي“.

يذكر أن مسلسل “منعطف خطر” مكون من 15 حلقة ويعرض عبر منصة “شاهد vip” تأليف محمد المصري، وإخراج السدير مسعود، ومن بطولة باسل خياط وريهام عبد الغفور وباسم سمرة ومحمد علاء وسلمى أبو ضيف وآدم الشرقاوي وتامر نبيل وحنان سليمان.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock