نيللي كريم: الموت حقيقة.. ولكن!

قالت الفنانة نيللي كريم إنها تتشاءم من الأشخاص الذين يرتبطون في ذاكرتها بمواقف غير جيدة معها، وتحاول قدر الإمكان عدم رؤيتهم، عكس الأشخاص الذين تحبهم وتتفاءل بهم.

أضافت نيللي خلال حوارها في برنامج “اتنين اتنين” مع إيناس سلامة الشواف على راديو إنرجي، أنها لا تعرف الكراهية، بل تقوم بإخراج هؤلاء الأشخاص من حياتها، قائلة: “بيبان عليا لو بحب حد أو مبحبوش، لكن في العموم عمري ما هقعد مع حد مبحبوش، معنديش كراهية بس في ناس بتتشطب من حياتي، بحطهم في صفحة الوفيات، بيقعوا من الذاكرة ومن الإحساس ومن النظر ومن كل حتة”.

نرشح لك: فيفي عبده: جلوسي في المقابر لا يعتبر جنون

وبسؤالها عن موقفها من الموت والحياة، أجابت نيللي كريم: ” الحياة والموت حقيقة.. لكن بخاف من الموت في حاجة واحدة بس إنه يارب أكون سددت كل اللي عليا وأكون عملت كل حاجة.. أي إنسان بتيجي عليه فترات يفكر في الموت، بس اعمل لدنياك كأنك تعيش أبدا واعمل لآخرتك كأنك تموت غدا.. دي سنة الحياة، المهم وأنت عايش تعمل خير كتير وتفرح ناس كتير وتساعد غيرك وتسيب سيرة طيبة”.

على صعيد آخر، كشفت نيللي كريم عن موقفها من ثنائية المرض والصحة، موضحة أنها مقصرة في الاهتمام بصحتها، قائلة: “آخر حاجة بهتم بيها هي صحتي، لازم أكون واقعة فعلا عشان أروح للدكتور، وده غلط لازم الواحد يهتم بصحته لأن مفيش حاجة أغلى منها.. بحس بنعمة الصحة لما اسمع إن حد مريض بقول الحمد لله طبعا لأن حقيقي المرض حاجة وحشة وابتلاء”.

يُذكر أن نيللي كريم تشارك في موسم رمضان 2022 بمسلسل “فاتن أمل حربي”، والذي يشاركها بطولته عدد كبير من نجوم الفن.

مواعيد عرض مسلسل فاتن أمل حربي

قناة cbc: الساعة 7:35 مساء
الإعادة: 12:40 صباحًا – 10:15 صباحًا
قناة دبي: 7 مساءً
الإعادة: 5 صباحًا

قصة مسلسل فاتن أمل حربي

تخوض الفنانة نيللي كريم تجربة جديدة، حيث تدور أحداث العمل حول قضايا الزواج وقضايا الأسرة، وما يدور خلف أروقة المحاكم.

أبطال مسلسل فاتن أمل حربي

المسلسل من بطولة، نيللي كريم، وشريف سلامة، وهالة صدقي، وخالد سرحان، ومحمد الشرنوبي، ومحمد ثروت، وجيلان علاء، وفادية عبد الغني، وآخرين، ومن إخراج ماندو العدل، وتأليف إبراهيم عيسى، وإنتاج العدل جروب.