الأخيرة

نور خالد النبوي: الشغل مع محمود حميدة متعة

كشف الفنان الشاب نور خالد النبوي، عن تفاصيل أحدث أعماله الفنية.

صرح “نور” خلال لقائه مع مجلة “enigma”، أنه ينتظر عرض مسلسل “نقل عام” الذي يشارك به مع الفنان محمود حميدة وعدد كبير من النجوم، حيث يقوم بتجسيد دور أحد أبناء محمود حميدة، وهو دور تسيطر عليه حالة من الكوميديا.

نرشح لك: سبب رفض يحيى الفخراني العمل مع سعاد حسني

أضاف: “حد قالي من يومين انت واخد بالك إن باباك لعب دور ابن محمود حميدة في المصير، وانت كمان دلوقت بتلعب دور ابنه؟ وبجد هو حد مبدع والشغل معاه متعة كبيرة”.

كما تحدث عن بداية رغبته في دخول مجال التمثيل ورفص والده، معلقا: “من وأنا عندي 5 سنين وأنا عاوز أمثل، لكن بعدت عن التمثيل شوية وقولت بلاش عشان خايف، وبعدين لما بقيت 21 سنة قولت لأ يلا.. أهلي مكانوش عاوزني أدخل الصناعة خالص، لأن مامتي بتخاف دايما منها ومن المجهود الكبير وبابايا عارف إنها شغلانة صعبة وكان بيحاول بكل الطرق يبعدني عنها بس معرفش”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by eniGma Magazine (@enigmamagazine)

يذكر أن نور خالد النبوي، خطف الأنظار إليه منذ ظهوره في أحداث مسلسل “الاختيار٢” مجسداً شخصية الملازم أول أحمد حافظ شوشة، الذي شارك في واقعة الواحات واستشهد فيها إلى جانب عدد من رجال الأمن عام ٢٠١٧.

مسلسل “الاختيار 2” من تأليف هاني سرحان وإخراج بيتر ميمي وإنتاج شركة سينرجي وبطولة كريم عبد العزيز وأحمد مكي وإياد نصار وإنجي المقدم وأسماء أبو اليزيد ومحمد علاء وإسلام جمال وأحمد شاكر عبد اللطيف ورياض الخولي وبشرى.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock