خبر

سبب الطلاق النهائي بين سمية الألفي وفاروق الفيشاوي

حكت الفنانة سمية الألفي، تفاصيل الطلاق الأخير بينها وبين الفنان الراحل فاروق الفيشاوي.

قالت “الألفي” خلال حلولها ضيفة على برنامج “السيرة”، مساء الجمعة، المذاع عبر شاشة “dmc” مع وفاء الكيلاني: “خيانته اللي حصلت في الوقت (سنة 1987) دا مكنش سبب الطلاق الأخير.. السبب إني عرفت أنه رجع تاني للإدمان.. وقولته الأدمان بقى قضية حياتي ومش يهمني أنك بتخوني، وبقولك إن الخيانة مش قضيتي.. وقولتله مش هكمل لأنك رجعت للأدمان وهو بطل تماما لكن أنا كنت خلاص”.

نرشح لك: سمية الألفي عن الخيانة الأولى: “فاروق الفيشاوي اللي قالي”

 

أكدت على أنها لم تتخلى عنه في الوقت الذي أدمن فيه، قائلة: “أبو ولادي وشريك عمري ازاي اسيبه في الموقف دا”، مشيرة إلى أنه من بين أسباب الطلاق كان نجليها أحمد وعمر حيث خرج الموضع من علاقتها المنفردة بفاروق الفيشاوي، وأصبح لديها طفلان يحتاجان للمسؤولية في التربية.

أردفت: “أحمد وعمر كانوا أغلى من أي حاجة وأنا كنت مسؤولة عن تربيتهم، وفاروق مكنش عنده الوقت أنه يشارك في تربيتهم.. والموضوع مبقاش يخصني أنا وهو كان يخص أحمد وعمر”.

أشارت إلى أن مشهد طلاقهما كان مؤثرا وبكا فيه الطرفان، مردفة: “أطلقنا وروحنا البيت وماما كانت بتطبخ في البيت واتغدينا سوا.. انفصلنا سنة ثم أطلقنا بعد ما أتملكنا أول شقة لينا وأنا اللي فضلت فيها، وفاروق كان مسؤول ماديا وعمره مقصر في أي طلب لأولاده ولا ليا والمسؤولية مش مجرد فلوس”.

سمية الألفي

شاهد تفاصيل عرض “غدوة” أول إخراج لـ ظافر العابدين

 

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock