الأخيرة

إسلام إبراهيم للمتنمرين : مش هسكت لأن كله بيطلع على صحتي

علق الفنان إسلام إبراهيم على بعض التعليقات المسيئة له، وذلك بعدما نشر صورا له أثناء استمتاعه بالصيف من أمام البحر.

بعض المتابعين له قاموا بالتنمر على شكل جسده بالتعليقات، الأمر الذي أدى إلى استيائه، ولكن البعض الآخر رد ودافع عنه.

نرشح لك: حمو بيكا عن وصفه بـ الجاهل: مش بأيدي إني مش متعلم

نشر “إبراهيم” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، نماذج لتلك التعليقات المسيئة، وكتب: “الناس اللي كانت بتقولي أنت مختفي ليه من علي السوشيال ميدي، لسه بقول يا هادي والكومنتات ما شاء الله بس صراحة أنا مش هسكت تاني لأن كله بيطلع على صحتي، بس الحمد لله إن فيه ناس جميلة هي اللي مصبرة الواحد انتوا أحلى حاجة في الدنيا والله”.

كان قد نشر إسلام إبراهيم صوره من أمام البحر، وكتب: “(اقض بعض الوقت بمفردك)صدقني يا بني انت اللي باقيلك”.

إسلام إبراهيم

على صعيد آخر، شارك الفنان إسلام إبراهيم، الجمهور بعدة صور رثى من خلالها عمه الذي توفي منذ أيام.

نشر “إبراهيم” الصور عبر حسابه الشخصي على موقع “فيس بوك” وعلق عليها راثيا إياه بكلمات مؤثرة سرد من خلالها العديد من الذكريات التي جمعتهما.

وكتب الآتي: “توفي أمس عمي الحاج سيد أبو عبد الله، كان عصب العيلة وأقرب أعمامي إلى قلبي وصديق والدي الصدوق، كل طفولتنا وذكرياتنا الحلوة كانت معاك يا عمو كنت دايما مجمعنا وبنعتبر بيتك بيت العيلة”.

تابع: “عمري ما هنسى تجميعة العيلة عندك في رمضان والفلوس الجديدة اللي كنت بتبدلها مخصوص من البنك عشان لما تدينا العيدية نفرح، ولما كنت ترجع من العمرة وتجيبلنا الهدايا واللعب اللي لسة محتفظ بيها لغاية النهاردة، ولما كنت أجيلك في أي وقت تجيبلي الآيس كريم اللي بحبه”.

أضاف: “ولما إيدي اتعورت من السكينة وأنا عندي ٣ سنين طلعت تجري بيا انت والناس اللي بيشتغلوا معاك على المستشفى عشان بابا مكنش موجود ولما عملت عملية وانا صغير أول حد لقيته قدامي لما فوقت من البنج انت وبابا، ولما كنت أسلم عليك بعد الصلاة في المسجد كنت تحضني وتبوسني كل يوم بنفس الحرارة كإني أول مرة أسلم عليك، ريحتك وحضنك كأنو زي ريحة وحضن بابا بالظبط عمري ما حسيت بفرق عمرك ما بصتلي بصة زعلتني أو قلت لي كلمة ضايقتني وعمرك ما قلت لي إسلام كنت دايما تقولي سلومة، صوتك لسة في ودني، صوتك كان بيبقي كله فرحة حتى وانت في عز تعبك لو شفت لي أي حاجة في التلفزيون”.

اختتم: “الصور دي كانت في بيتك وانت راجع من العمرة هتوحشني أوي يا عمو في الجنة يا حبيبي إن شاء الله”.

يشار إلى أن إسلام إبراهيم، شارك في الموسم الرمضاني الماضي من خلال مسلسل “نجيب زاهي زركش”.

مسلسل “نجيب زاهي زركش” من إنتاج سينرجي ويشارك في بطولته بجانب الفنان يحيي الفخراني كل من الفنانة أنوشكا وهالة فاخر وإسلام إبراهيم، وهو من تأليف عبد الرحيم كمال، وإخراج شادي الفخراني.

يدور المسلسل في إطار اجتماعي كوميدي، حول شخصية “نجيب” التي يجسدها الفخراني، وهو ثرى صاحب ممتلكات كثيرة، يعيش في قصر فخم، وتتوفى زوجته التي تجسد دورها الفنانة هالة فاخر في أولى حلقات المسلسل، تاركة له ٣ أبناء يدعون “مسعد” و”سعيد” و”سعد” يجسد أدوارهم بالترتيب، الفنانون الشباب رامز أمير وإسلام إبراهيم وكريم عفيفي، وهو من تأليف عبد الرحيم كمال، وإخراج شادي الفخراني، وإنتاج شركة “سينرجى”.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock