حورية فرغلي: اتعمل لي سحر وشوفته بنفسي

دنيا شمعة

كشفت الفنانة حورية فرغلي عن تعرضها للسحر و”الأعمال السفلية”، مما تسبب في مرضها لعام كامل ووقف رزقها وزواجها.

قالت “حورية” خلال لقائها مع الإعلامي يوسف الحسيني في برنامج “التاسعة”، أمس الجمعة، عبر شاشة القناة الأولى المصرية، أن وجدت السحر الذي تعرضت له في منزلها، مضيفة: “اتعملي سحر بعد مسلسل ساحرة الجنوب، ولاقيته وشوفته.. قعدت سنة في السرير تعبانة ومش عارفة عندي إيه، وماما جابتلي حد يقرا قرآن عليا، قال البنت دي معمولها حاجة”.

نرشح لك: كيف يحافظ سيد رجب على التألق والنجومية؟

تابعت: “البنت عندنا في البيت كانت بتنضف لقت حاجة جوا الزرعاية، لقيتها حاجة مربوطة بسلسال وفتحتها لقيت ورقة مكتوب جواها بالأحمر، حورية بنت نادية تصاب بالمرض وتصبح طريحة الفراش ويقف زواجها وخلفتها ورزقها، ومحطوط جواها شعرتين من شعري”.

وأكدت أنها صدمت مما رأته ثم ضحكت وعلقت: “طب ما كانت تكتب أموت أرحم ليه كل ده؟”، وأضافت: “بعدها بقيت واحدة تانية أنا قبل كدة مكنتش بعرف أنزل من أوضتي للدور اللي تحت لكن بعدها صحتي رجعت أحسن، لكن أنا إيماني بربنا كبير ولو مكانش عاوز ده يحصل مكانش هيحصل، بس ربنا أكيد كان عاوز يعلمني حاجة أو يبينلي الناس على حقيقتها”.

يشار إلى أن الفنانة حورية فرغلي أجرت خلال الفترة الأخيرة عدة عمليات لمعاناتها في مشاكل في أنفها على إثر حادث تعرضت له، ومن بين العمليات التي أجرت عملية استخدمت فيها ضلعا من قفصها الصدري لتضع جزءا منه في أنفها.