إيناس الدغيدي ترد على اتهامات خطفها لبرنامج "شيخ الحارة"

قالت المخرجة إيناس الدغيدي، إنها ستقدم برنامج “شيخ الحارة والجريئة” في موسمه الجديد رمضان 2021، مردفة: “موجود ومربعين السنة دي”.

ردت “الدغيدي” خلال لقاء مع برنامج “ET بالعربي” على الاتهامات بشأن خطفها البرنامج من بسمة وهبة، التي قالت في لقاء سابق مع نفس البرنامج أنه فكرتها، قائلة: “البرنامج أنا مخدتوش لسبب، لأن البرنامج وقف السنة قبل اللي فاتت نتيجة حلقة معينة، واتلغى البرنامج قبل رمضان بـ6 أو 7 حلقات”.

نرشح لك: وقف عرض مسلسل “الملك أحمس” في رمضان

تابعت: “بسمة وهبة راحت اشتغلت في محطة فضائية، والبرنامج دا ملك القاهرة والناس مش ملك حد، فلما روحت مكنتش بسمة موجودة كانت شغالة في القناة التانية فبالتالي محدش خد من حد حاجة، بس يمكن هي لما حبت ترجع صحاب القناة قالوا لأ الموضوع خلاص، اعتبروا أن هي مشيت وعلى فكرة هي اللي مشيت القناة ممشيتهاش”.

وعن سبب عدم ظهور نيللي كريم في تلك النوعية من البرامج، قالت لـ”ET بالعربي”، إنه يعود لأن تلك النوعية تحتاج لـ”أكشن”، كما أنها لا تحب أن تحرج أحدا. وعلقت “الدغيدي” على حديث نيللي قائلة ليس شرطا أن يكون لدى النجم مشكلات في حياته فقد تكون مشكلات نفسية ويمكن أن نظهر الفنان بشكل آخر للجمهور.

وعن نجومالبرنامج لهذا الموسم، قالت: “النجوم كل سنة كانوا بيخافوا من البرنامج، لكن السنة دي بالعكس لقيت كل اللي بطلبهم مرحبين، وجايين عشان أنا في البرنامج ومش هضايقهم بالشكل اللي ممكن حد تاني يضايقهم بيه”.