مريم الخشت عن أدوارها: بتخليني أعيش حياة ستات وبنات غيري

شاركت الفنانة مريم الخشت، الجمهور بصورة احتفلت من خلالها باليوم العالمي للمرأة.

نشرت “الخشت” الصورة عبر صفحتها الرسمية على موقع “فيس بوك” وهي عبارة عن لقطات مجمعة لشخصيات جسدتها في أعمال سابقة لها، وعلقت عليها كاتبة: “يمكن من أكتر الحاجات الحلوة في التمثيل هي إني باخد فرصة في كل مرة بشترك في عمل إني أعيش حياة ستات وبنات تانية غيري، حياة كلها مشاعر حلوة ومشاكل كتير وعياط ورومانسية ومصايب وضرب وخناق وفراق وحب”.

نرشح لك: شاهد.. مريم الخشت تغني “عيب عليك” لـ سوما

تابعت: “وبعد كل دور بعيشه بكل تفاصيله بتأكد إن الستات كلهم عُظام، الستات بمسئوليتها، بصبرها ومواجهتها لـمجتمعات بتفضل الراجل في حاجات كتير فهي عظيمة، ستات بتحاول دايماً تدعم الستات المظلومة واللي مهدور حقهم رغم مشاكلها اللي ممكن تكون خاربه بيتها فهي عظيمة، ستات هيفضلوا رغم حقهم اللي بيتاكل في أوقات كتير فهم عظماء”.

يمكن من أكتر الحاجات الحلوة في التمثيل هي إني باخد فرصة في كل مرة بشترك في عمل إني أعيش حياة ستات وبنات تانية غيري، حياة…

Posted by ‎Mariam Alkhosht مريم الخشت‎ on Monday, 8 March 2021

 

يشار إلى أن مريم الخشت، شاركت مؤخرًا، في مسلسل “الآنسة فرح 2”.

المسلسل بطولة أسماء أبو اليزيد، رانيا يوسف، أحمد مجدي، محمد كيلاني، تامر فرج، عارفة عبد الرسول، مريم الخُشت، هبة عبد العزيز وجيلان علاء، وقد حصد جزأه الأول العديد من ردود الأفعال والتعليقات الإيجابية كما تصدر مؤشر البحث جوجل لعام 2020.

“الآنسة فرح” إنتاج شركة S Productions لصاحبتها سالي والي، ويعتبر هو النسخة العربية من المسلسل الأميركي الكوميدي الشهير Jane The Virgin.