رامي صبري عن عمرو دياب: لا يوجد بيننا عداوة أو كره

عمر دياب

رد الفنان رامي صبري على إشادة الفنان عمرو دياب، به عقب غنائه لأغنية “محسود” بعد الاشتراك في التحدي الذي أعلن عنه “دياب” مطالبا متابعيه بغناء الأغنية.

نشر “صبري” عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام” صورة من للتغريدة التي أشاد فيها عمرو دياب بغنائه، وكتب معلقا: “أولا أنا عملت تحدي لأغنية محسود علشان حاجتين أولهم علشان الأغنية حلوة اوي وانا بحب النوع من الأغاني ألحان صديقي الملحن خالد عز”.

نرشح لك: أيمن بهجت قمر لـ عمرو دياب: لو غنيت هتعمل لي بلوك

تابع: “ثانياً علشان أقول للناس كتير من الجماهير إن العلاقة بيني وبين الفنان الكبير عمرو دياب علاقة محترمة من عندي ومن عنده حتي الكلام اللي وحش اللي دايما بشوفه على السوشيال ميديا مكانش بيغير حبي واحترامي ليه بالعكس أنا كنت بشتغل اكتر إني أعمل أغاني مهمة وده حصل أخيرا”.

أضاف: “من النهاردة عايز أكلم الجمهور الكبير جمهور عمرو دياب يفهم إني بحترم هذا الرجل وبحترم تاريخه جدا ومفيش بينا أي عداوة أو كره زي ما بعض الناس بتقول”.

اختتم “صبري”: “مبروك الألبوم يا هضبة ودايما مشرفنا وفخورين بيك وشكرا لكلامك الحلو ومبروك لكل صناع الأغنية الحلوة دي الشاعر الكبير تركي آل الشيخ الملحن الكبير خالد عز الموزع الكبير عادل حقي”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ramy Sabry (@ramysabry8)

يذكر أن عمرو دياب، كان قد وجه رسالة لجمهوره عبر صفحاته وحساباته عبر مواقع التواصل الاجتماعي، طالبهم فيها بغناء أغنيته الجديدة “محسود” بأصواتهم، ونشر مقطع من الأغنية والتي طرح البرومو الخاص بها أمس، وكان رامي صبري، هو أول مطرب يشارك في التحدي.