بعد إشادته بأدائهم.. رسائل نجوم مسرح مصر لـ سمير غانم

علق كلً من الفنان حمدي الميرغني، والفنان محمد أسامة “أوس أوس”، والفنان علي ربيع، على ما قاله الفنان سمير غانم، أثناء استضافته فى برنامج “السيرة”، المذاع عبر قناة “DMC”، حول الجيل الجديد في الكوميديا وأنه يشعر بأن حمدي الميرغني يشبهه في فترة شبابه، وأنه يحب كوميديا على ربيع وأوس أوس.

عبر “الميرغني” عن سعادته بوصف الفنان سمير غانم له بأنه امتداد لأسلوبه في الأداء والكوميديا، ونشر “الميرغني” جزء من اللقاء عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي لتبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، معلقا :”شكراً من كل قلبي لسمورة أسطورة الضحك إمبراطور الارتجال تاني مرة تذكرني كامتداد ليك”.

نرشح لك: بينهم صومالية.. سمير غانم يكشف تفاصيل زيجاته الثلاثة

تابع: “علي قد ما بفرح أوي برأي حضرتك فيا علي قد ما بشيل مسئولية رأيك فيا.. ويارب أكون جزء من ألف من موهبتك يا صاحب أعلي خيال كوميدي.. حضرتك عارف كويس أنا بعشقك إزاي يا أستاذي”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by hamdymarghany (@hamdymarghany)

كما نشر الفنان محمد أسامة الشهير بـ”أوس أوس” جزء من اللقاء، عبر حسابه على “إنستجرام”، تضمن سؤال الإعلامية وفاء الكيلاني، الفنان سمير غانم عن من هو أكثر فنان كوميديا في الوقت الحالي يضحك سمير غانم حسب الترتيب، ورد سمير غانم عليها: “في ناس كتيرة معرفش أساميهم وحلوين أوي، مثلًا في حمدي الميرغني، علي ربيع، وأوس أوس القصير دا”.

فيما علق أوس أوس علي الفيديو، مازحًا ردًا علي سمير غانم: ” أوسا.. بسبوسة، مش هتفرق يا أسطورة الضحك في الوطن العربي شهادة افتخر بيها وربنا يديك الصحة ويخليك لينا ونفضل نتعلم منك “.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mohammed Usama Osos (@osossssssss)

فيما نشر الفنان علي ربيع أيضُا نفس المقطع، وكتب: الأسطورة سمير غانم مش هنسي مسلسل لهفة والله مكنتش بقدر امسك نفسي من الضحك والمخرج يزعقلي واقوله ده أستاذ سمير غانم معلش اعذرني أنا واقف قدام تاريخ الكوميديا.

تابع: كان الأستاذ سمير يحاول يهديني من الضحك بس كنت بضحك أكتر، مضيفًا “كلامك الحلو ده أحلي حاجة ممكن أسمعها في حياتي يا أستاذ سمير يا أسطورة وإن شاء الله لازم نمثل معاك تاني”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ali Rabee (@aliirabee1989)