دياب عن أدواره الفنية: أغلبهم أشرار بلمحة طيبة

عمر دياب

شارك الفنان دياب متابعيه صور الشخصيات التي قدمها خلال مشواره الفني، وكان آخرهم رمضان الماضي 2020، مؤكدًا على أن جميع الشخصيات لا تمثل شخصيته الحقيقة.

نشر دياب عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام” صورة مجمعة للشخصيات الفنية التي قدمها خلال مشواره الفني، كاتبا: ” أولاً أنا بحمد ربنا على كل حاجة أنعم عليا بيها، الشخصيات دول بدايةً من (هاني عدلي أبو باشا) وصولا (لمدحت والشيخ سالم و كُتكُت والشيخ يوسف) في رمضان 2020 كل واحد فيهم ساب فيا حتة منه”.

نرشح لك: دياب يكشف موقفه من أغاني المهرجانات عبر “لايت شو”

 

تابع: “ومع أن معظمهم أشرار بس كل واحد كان فيه لمحة طيبة جواه، ودي اللي خلت اللي شافهم معرفش يكرههم برغم الشر اللي بيطلع منهم لأن الجمهور حساس وذكي وبيفهم جدا وشايف وحاسس نفس اللي أنا شوفته فيهم، وأنا بقرا كل دور منهم والحمد لله أن ربنا أنعم عليا إني أقدر أوصل بيهم لناس كتير والناس تتفاعل معاهم بالحب ده”.

أختتم: “في النهاية وأنا ببص على الصورة دي أنا مش شايف نفسي ولا واحد في دول ومعرفش مين دول ولا طلعوا مني أمتى بس هو كله توفيق ونفحات من عند ربنا مش أكتر ومن توكل على الله فهو حسبه و نصيره”.

View this post on Instagram

تحية مني لهولاء … اولاً انا بحمد ربنا علي كل حاجة انعم عليا بيها .. الشخصيات دول بدايةً من (هاني عدلي ابوباشا) وصولاً (لمدحت و الشيخ سالم و كُتكُت و الشيخ يوسف ) في رمضان ٢٠٢٠ كل واحد فيهم ساب فيا حتة منه ، و مع ان معظمهم اشرار بس كل واحد كان فيه لمحة طيبة جواه و دي اللي خلت اللي شافهم معرفش يكرههم برغم الشر اللي بيطلع منهم لأن الجمهور حساس و ذكي و بيفهم جداً و شايف و حاسس نفس اللي انا شوفته فيهم و انا بقرا كل دور منهم و الحمدلله ان ربنا انعم عليا اني اقدر اوصل بيهم لناس كتير و الناس تتفاعل معاهم بالحب ده ❤️❤️ في النهاية و انا ببص علي الصورة دي انا مش شايف نفسي ولا واحد في دول و معرفش مين دول و لا طلعوا مني امتي !! بس هو كله توفيق و نفحات من عند ربنا مش اكتر و من توكل علي الله فهو حسبه و نصيره ❤️❤️❤️

A post shared by Mohamed Diab (@diabel3aw) on

يشار إلى أن الفنان دياب شارك في أكثر من عمل درامي خلال السباق الرمضاني 2020، في مقدمتهم مسلسل “الاختيار” جسد شخصية “الشيخ سالم السبع” ومسلسل “البرنس” ظهر بشخصية “كتكت” ومسلسل “فرصة تانية” بشخصية “مدحت” وأخيرا مسلسل “ليالينا 80” جسد شخصية “الشيخ يوسف”.