محمد رشاد: طلقت مي حلمي 3 مرات

أعلن الفنان محمد رشاد، عن أن أزمة طلاقه الحالية من الإعلامية مي حلمي، هي الطلاق الثالث الذي وقع بينهما.

نرشح لك: محمد رشاد يتجاهل مي حلمي في إعلان الطلاق

قال “رشاد” عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “قبل أي شيء.. بسم الله الرحمن الرحيم ( الطلاق مرتان فإمساك بمعروف أو تسريح بإحسان ) صدق الله العظيم، الآية الكريمة دي بتلخص تفاصيل كتير مش هدخل فيها لأنها تخصني وتخص طرف تاني كان في يوم جزء من حياتي”.

تابع: “وبعد 3 مرات طلاق أكيد مينفعش نكمل وكأنه محصلش، أنا بطلب من كل الناس سواء بتحبني أو لا بتابعني أو متعرفنيش أصلا إنهم يعدوا الموضوع كأنه مجاش قدامهم لإني مهما شفت من تعليقات سخيفة أو كويسة أو حتى هجوم من حد مش هتكلم عن تفاصيل زواجي بالحلو أو الوحش”.


أردف: “وفالأول والآخر ياريت نراعي إن البنت بتتأثر بالكلمة الوحشة قبل الحلوة. قضينا أيام منها الحلو ومنها اللي مش حلو وكل شيء نصیب وقدر من ربنا و بتمني كل الخير والسعادة للناس ولإنسانة طيبة وليها مكانة في قلبي والنصيب والعشرة انتهت لحد هنا ودا هيكون آخر حاجة ممكن أقولها بخصوص الموضوع دا”.

علق “رشاد” على البوست الذي نشره قائلا: “أتمنى تقروا وتفهموا الكلام كويس وتنفذوه من فضلكم.. كل شيء نصيب والكلمة الطيبة قدرها كبير عند الله وفي قلوب الناس”.


وردًا على متابعة سألته عن كيفية وقوع الطلاق بالرغم من عدم معرفة مي حلمي عن ذلك، قال: “يا أستاذة يا فاضلة يا بنت الأصول، طلاق 3 مرات يعني بحضورها، مش سوشيال ميديا، هو الكلام محتاج ترجمة!”.

كانت مي حلمي نفت علمها بالطلاق عبر خاصية “الاستوري” الخاصة بحسابها على “إنستجرام”ن قائلة: “ردا على كل ما نشر من الأمس عن خبر طلاقي ل يتم إعلامي رسميا حتى الآن، ولقد علمت عن خبر انفصالي وطلاقي عن طريق السوشيال ميديا زي ما انتم عرفتم بالظبط”.

تابعت: “وأسفة حاولت اتأكد من الخبر من زوجي الحالي أو السابق مش عارفة بصراحة لكن تليفونه مغلق حتى الآن”.

كان “رشاد” قد أعلن انفصاله عبر “إنستجرام”، قائلا: “ناس كتير من أصدقائي كلموني بعد ماعرفوا خبر انفصالي.. عشان كده أنا عايز أقول كل شيء في الأول والآخر نصيب، وربنا يوفق الجميع”، ولم يذكر محمد رشاد خلال البوست اسم زوجته السابقة.