إصابة الإنفلونسر مصطفى حفناوي بجلطة في المخ ودخوله في غيبوبة

أُصيب الإنفلونسر مصطفى حفناوي بجلطة في المخ دخل على إثرها في غيبوبة، وذلك بشكل مفاجىء خلال الساعات القليلة الماضية.

 

نرشح لك: سقوط طائرة خاصة في مطار الجونة ووفاة طيارين اثنين



كتب العديد من أصدقاء حفناوي تفاصيل إصابته المفاجئة وطلبوا الدعاء له بالشفاء، ومنهم علي غزلان الذي نشر صورة حفناوي من داخل المستشفى وعلق: “صديقي مصطفى حفناوي كان معانا وبيضحك وبيهزر عادي.. فجأة حس بمغص في بطنه وألم في كتفه اليمين، راح المستشفي علي رجله عادي جدا الساعه 1 الظهر تم حجزه وتم تشخيصه بالتهاب في القولون”.

أضاف: “بعد ٦ ساعات مصطفي فقد الوعي واكتشفنا أنه كان متشخص غلط وأنه عنده جلطة في المخ، دلوقتي حصل ضمور تام في الجزء الأيسر من مخه وفي اشتباه في شلل نصفي، أرجوكم ادعوله ربنا يشفيه ويصبر أهله.. هو في غيبوبة حتي الآن وربنا يسترها عليه لما يفوق ويعرف، ربنا قادر علي كل شئ وقادر تحصل معجزة”.

View this post on Instagram

صديقي مصطفي حفناوي كان معانا وبيضحك وبيهزر عادي .. فجأة حس بمغص في بطنه وألم في كتفه اليمين ، راح المستشفي علي رجله عادي جدا الساعه ١ الظهر تم حجزه وتم تشخيصه بالتهاب في القولون . بعد ٦ ساعات مصطفي فقد الوعي واكتشفنا انه كان متشخص غلط وانه عنده جلطة في المخ . دلوقتي حصل ضمور تام في الجزء الايسر من مخه وفي اشتباه في شلل نصفي . ارجوكم ادعوله ربنا يشفيه ويصبر أهله .. هو في غيبوبه حتي الان وربنا يسترها عليه لما يفوق ويعرف . ربنا قادر علي كل شئ وقادر تحصل معجزة ويبقي كويس

A post shared by Dr Ali Ghozlan (@alighozlanofficial) on

يذكر أن مصطفى حفناوي اشتهر على السوشيال ميديا بفيديوهاته الكوميدية الساخرة، والتي لاقت إعجاب الآلاف عبر قناته على موقع يوتيوب وكذلك على حساباته عبر مواقع التواصل الاجتماعي.