دعاء عامر تنعي ماما سناء: "أُصيبت بفيروس كورونا"

محمد سعد الدين

نعت الإعلامية دعاء عامر، اليوتيوبر سناء عبد الحميد، الشهيرة بـ ماما سناء، والتي رحلت عن عالمنا في وقت مبكر من صباح اليوم الخميس.

 

نرشح لك: وفاة اليوتيوبر ماما سناء

ونشرت “عامر”، عبر حسابها الرسمي بموقع انستجرام صورة جمعتها بماما سناء وكتبت: “أرجو الدعاء لماما سناء بالرحمة والمغفرة وربنا يصبر أولادها”.

وتابعت “عامر”: “الله يرحمها كانت ست جميلة وطيبة ودمها خفيف ومثال للأم المصرية البسيطة الصبورة اللي شالت حمل تربية أولادها بعد وفاة زوجها، وكانت ضيفتي في برنامجي “بيت زمان” هي وابنها حمو شاكر، بعد شهرتهما في فيديوهات التيك توك واليوتيوب “حمو وماما سناء”.

وأضافت “عامر”: “امبارح بليل عرفت من حمو إنها إتصابت بفيروس كورونا واتفاجئت الصبح بخبر وفاتها الله يرحمها، الغريبة أن من فترة طلعت شائعة أنها توفت وكلمتها وكانت بتضحك وتقولي عرفت حب الناس ليا وأنا خلاص عملت العمرة اللي كان نفسي فيها وكبرت أولادي وربنا أكرمني بحب الناس، عايزة بقى من الدنيا إيه تاني”.

وناشدت دعاء عامر، متابعيها: “أدعولها بالرحمة والمغفرة والفردوس الأعلى، هي وكل أمهاتنا وآباءنا وحبايبنا.. وربنا يحسن خاتمتنا ويخرجنا من الدنيا على خير”.

View this post on Instagram

ارجو الدعاء لماما سناء بالرحمه و المغفره و ربنا يصبر اولادها الله يرحمها كانت ست جميله و طيبه و دمها خفيف و مثال للام المصريه البسيطه الصبوره اللي شالت حمل تربية اولادها بعد وفاة زوجها و كانت ضيفتي في برنامجي بيت زمان هي و ابنها حمو شاكر بعد شهرتهم في فيديوهات التيك توك و اليوتيوب حمو و ماما سناء و امبارح بليل عرفت من حمو انها اتصابت بفيرس كورونا و اتفاجئت الصبح بخبر وفاتها الله يرحمها الغريبه ان من فتره طلعت اشاعه انها اتوفت و كلمتها و كانت بتضحك و تقولي عرفت حب الناس ليا و انا خلاص عملت العمره اللي كان نفسي فيها و كبرت اولادي و ربنا أكرمني بحب الناس عايزه بقى من الدنيا ايه تاني ادعولها بالرحمه و المغفره و الفردوس الأعلى هي و كل امهاتنا و آباءنا و حبايبنا و ربنا يحسن خاتمتنا و يخرجنا من الدنيا على خير @hamoshaker_official @mama_sanaa1

A post shared by Doaa Amer (@doaaamerofficial) on

 

يذكر أن ماما سناء اشتهرت عبر مواقع التواصل الاجتماعي بفيديوهاتها الطريفة بصحبة ابنها “حمو”، والذي كان يصورها في البداية دون علمها، وبعد فترة أصبحت تظهر معه في عدد من الفيديوهات الطريفة التي ظهرا خلالها في عدة مواقف تبين علاقتهما كأم وابنها؛ بطريقة لطيفة ومضحكة أحبها الجمهور.