أيمن بهجت قمر يبتعد عن تويتر لهذا السبب

أعلن المؤلف أيمن بهجت قمر عن ابتعاده عن المشاركة عبر موقع تويتر بشكل مؤقت، بعد دخوله مع بعض متابعيه في مشادات كلامية مؤخرا، أدت لتبادله السباب معهم.

كتب قمر تدوينة اليوم على حسابه الشخصي عبر تويتر، قال فيها: “انا هبعد عن تويتر شوية لأنه حقيقي زي ما عليه ناس محترمين اتشرفت بيهم عليه شوية سفلة ولا يستاهلوا الواحد يبص على أساميهم”، مضيفا: “ملقف قاذورات بصراحة.. وتحياتي لولاد الناس”.

كان أيمن بهجت قمر قد دخل قبل يومين في مشادات كلامية مع بعض المتابعين، الذين توجهوا بالسباب إليه، بعد نشره لبرومو مسلسل “فالنتينو”، المقرر عرضه في رمضان 2020.

انفعل قمر على هؤلاء المتابعين وبادلهم الشتائم من خلال سلسلة ردود متتابعة على التغريدات، لكن ما لبث أن اعتذر عن الألفاظ التي ذكرها في ردوده، وعلّق كاتبا: “بعتذر للمحترمين اللي ضايقهم أسلوبي مش دايما بنتحمل إهانات السفلة وبالنسبة للتويتة اللي عليها سيل من قلة الأدب أنا واحد مشير برومو مسلسل خلصان من يناير، وعمالين يكتبوا بتنزلوا وتشتغلوا وده كدب ! ثم هو عيب تتفرج على حاجات ترفه عنك! ليه عايز تعيش في تفاصيل المرض وفي قلق يعييك !”.

تابع: “الوالد علمني ما أعيش في دور النجم وإن اللي يغلط فيا ويسب أمي معرفش اسكت له ومع ذلك بعتذر للناس اللي اتضايقت من أسلوبي بس فيه أوقات بتجيب آخرك أنا مش بلاستيك”.

أضاف بهجت قمر: “وهو ده اللي نفسي الناس تفهمه بستغرب لما حد يقول لي أنت ازاي ترد وكأني مش بني آدم زيي زيه وأي حد لو اتشتم ربع اللي بنتشتمه يشوف رد فعله .. ده غير الروح الوحشة أوي أوي اللي جواهم ناحية الفن والنظرة الرجعية السيئة والغل في قلب بعضهم”.

نرشح لك: أيمن بهجت قمر يعتذر عن سب متابعيه