السيسي: معنديش حاجة أخبيها ولا أخاف منها

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي إنه من حق المواطنين أن يعيشوا حياة كريمة، ويجدوا فرص عمل مناسبة لهم ولأبنائهم، وكذلك رعاية صحية وتعليم مناسب.السيسي عن المواطنين

أضاف الرئيس خلال افتتاحه لعدد من المشروعات القومية عبر تقنية الفيديو كونفرانس بمحافظة الإسماعيلية، اليوم الأحد، أنه من حقنا كأمة أن نتقدم ونرتقي، قائلاً: “من حقنا إن منبقاش ورا وناخد حقنا بالتعمير والبنا والاستقرار.. وده إحنا بنعمله بكل طاقتنا وأنا معنديش حاجة أخبيها ولا أخاف منها دي بلدي وأنا هحميها”.

تابع: “لما نتكلم على وضع مصر نحطها في سياق المنطقة والدول اللي جنبنا واللي حصل فيها.. مين كان هيقف جنبنا ونعوض اللي خسرناه؟.. مين كان هيساعدنا نقف تاني؟ الناس بتطبطب بالكلام بس ومحدش هيقولك تعالى نعوض الخسارة بتاعتك”.

أوضح السيسي أننا خسرنا منذ عام 2011 مليارات من الدولارات، فضلا عن الخسائر الاقتصادية والأمنية، قائلا: “مين كان ممكن يقود بالدور ده معانا؟. اه الأشقاء وقفوا معنا وساعدونا في الأول لأن كنا في حالة يرثى لها.. لكن دلوقت لازم نعتمد على نفسنا بس”.

السيسي عن المواطنين

نرشح لك: السيسي: لو المظاهرات تبني مصر هنزل بالمصريين في الشارع

شاهد: مختلفة طريفة صادمة أراء المشاهير

أضاف الرئيس خلال افتتاحه لعدد من المشروعات القومية عبر تقنية الفيديو كونفرانس بمحافظة الإسماعيلية، اليوم الأحد، أنه من حقنا كأمة أن نتقدم ونرتقي، قائلاً: “من حقنا إن منبقاش ورا وناخد حقنا بالتعمير والبنا والاستقرار.. وده إحنا بنعمله بكل طاقتنا وأنا معنديش حاجة أخبيها ولا أخاف منها دي بلدي وأنا هحميها”.أضاف الرئيس خلال افتتاحه لعدد من المشروعات القومية عبر تقنية الفيديو كونفرانس بمحافظة الإسماعيلية، اليوم الأحد، أنه من حقنا كأمة أن نتقدم ونرتقي، قائلاً: “من حقنا إن منبقاش ورا وناخد حقنا بالتعمير والبنا والاستقرار.. وده إحنا بنعمله بكل طاقتنا وأنا معنديش حاجة أخبيها ولا أخاف منها دي بلدي وأنا هحميها”.