خطوة مي حلمي الجديدة بعد إلغاء الزفاف

هالة أبو شامة

أعلنت الإعلامية مي حلمي ، تعاقدها على تقديم برنامجًا اجتماعيًا جديدًا، مع إحدى القنوات الفضائية الكبيرة، لافتة إلى أنه يهتم بمناقشة القضايا الخاصة بالمرأة والرجل.

نشرت “حلمي” عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور “إنستجرام” صورة لها أثناء توقيع عقد البرنامج الجديد، وكتبت عليه: “وجه الوقت اللي أقولكم خبر حلو اتعاقدت على برنامج جديد مختلف عن الكوره تمامًا.

نرشح لك: مي حلمي عن إلغاء زفافها: هنتكلم في الوقت المناسب

تابعت: “لأول مره هتشوفوني في برنامج اجتماعي، ضحك وتمثيل وبيناقش مشاكلنا، وقضايا المرأة والرجاله كمان في قناة جديدة وكبيرة ومحترمة، على قد ما كنت خايفه علي قد ما من أول حلقة فرحت وانبسطت بكل الناس اللي موجودة في القناة وزمايلي وكل حاجه الحمدلله”.

اختتمت: “صورنا أول حلقات خلاص هيتعرض خلال الأيام اللي جاية ،ودي أول حاجة اتعلمتها إني أقول الحاجة بعد ما أعملها أو الأوقع بعد ما خلصت تصوير، أما اسم القناة هسيبكم تخمنو لحد ما يذاع البرومو اللهم لك الحمد، مين هيقول مبروك ؟”.

يذكر أن حفل زفاف الإعلامية مي حلمي، على الفنان محمد رشاد، تم إلغاءه قبل إقامة الحفل بساعات قليلة، إلا أن هذه الواقعة قد أثارت اندهاش الجميع خاصة بعد تضارب الآراء حول السبب الأساسي لإلغاء الزفاف.

لكن اتضح فيما بعد أن السبب كان مُشاجرة كلامية بين “حلمي” و”رشاد” انتهت بإلغاء الزفاف قبل إقامته.

View this post on Instagram

وجه الوقت الي اقولكم خبر حلو اتعاقدت علي برنامج جديد مختلف عن الكوره تماما لاول مره هتشوفوني في برنامج اجتماعي "ضحك وتمثيل وبيناقش مشاكلنا" وقضايا المرأه والرجاله كمان في قناه جديده وكبيره ومحترمه علي قد ما كنت خايفه علي قد ما من اول حلقه فرحت واتبسط بكل الناس الي موجوده في القناه وزمايلي وكل حاجه الحمدلله …. صورنا اول حلقات خلاص هيتعرض خلال الايام الي جايه … ودي اول حاجه اتعلمتها اني اقول الحاجه بعد ما اعملها او الاوقع بعد ما خلصت تصوير 🙏🏻 اما اسم القناه هسيبكم تخمنو لحد مايتزاع البرومو اللهم لك الحمد مين هيقول مبروك ؟ 🙏🏻 #بتاعت_الراديو

A post shared by Mai Helmy (@maihelmy.official) on

أزمة مي حلمي ومحمد رشاد