إسعاد يونس تتحدث عن فكرة برنامجها "صاحبة السعادة"

تحدثت الفنانة إسعاد يونس، عن فكرة برنامجها "صاحبة السعادة"، موضحة أنه عرض عليها تقديم الكثير من البرامج قلبه لكنها رفضت لأن أفكارهم لم تعجبها، لافتة إلى أنها ظلت 5 سنوات تفكر في محتوى جيد تقدمه في برنامج حتى جاءت لها فكرة برنامج "صاحبة السعادة".

أضافت "يونس" خلال لقائها مع الإعلامي محمود سعد في برنامج "Sold Out Interviews" المذاع عبر منصة "واتش آت": "فترة الثورة وما بعد الثورة لقيتنا كلنا وقعنا في بعض، أنا بقيت بدور على نفسي، فقولت أنا عايزة أعمل ده برنامج ونرجع نمسك نفسنا.. عملت البرنامج ده لأني عايزة أصالح الناس على بعض، وبالذات الناس مع الفن لأن قبلها كان في فترة سب الفن ده غية".

وعن تقديمها للعديد من أفلام المقاولات قالت: "كنا بنشتغل أنا وسعيد صالح 4 أو 5 أفلام في اليوم، كان في هيصة كده اسمها أفلام المقاولات، نروح كل فيلم ساعتين، وندخل اللوكيشن أنا وسعيد نقولهم أنتوا فيلم إيه؟ وأنا مين؟ وسعيد يقولهم أنا اسمي إيه في البتاع ده؟ نمثل ونروح على اللي بعده".

كما تحدثت "يونس أيضا عن المسلسل الذي كان سببا في شهرتها موضحة: "أنا دخلت مسلسل "ميزو" محدش يعرفني خالص، خرجت من المسلسل كل البشرية تعرفني، البلد كلها عرفاني بجنون، دخلنا نصور قبل رمضان وجه رمضان وإحنا بنصور والمسلسل بيتذاع هي حلقة والتانية كانت الدنيا ولعت، خرجت لقيت الناس بتقول لي صافي المجنونة مصدقتش، فرحت وحسيت الدنيا جاية".

جدير بالذكر أن برنامج "sold out" جديد من نوعه على مسارح مصر، يهتم بالفنون وصناع المحتوى كما يقدم للجمهور العديد من العروض الفنية بهدف تطوير العروض الحية، يتكون من ثلاث فقرات يحتل الإعلامي محمود سعد وضيوفه الفقرة الثانية.