كأنه والدي.. علا رشدي تتحدث عن ذكرياتها مع سمير غانم

قالت الفنانة علا رشدي، إن الفنان الراحل سمير غانم كان صديقها، موضحة أنها قابلته لأول مرة في مسلسل “شي توتو”، وشعرت أنه مثل والدها.

كتبت “رشدي” عبر حسابها الرسمي على موقع الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “قعدت كتير أدور على صورتي أنا وسمورة.. حبيبي كان صديقي وبنتكلم من حين لأخر، قابلته في مسلسل(شي توتو) كان معاه الفنان فاروق الفيشاوي الله يرحمهما وكان مسلسل كوميدي خفيف عن اتنين فتحوا مطعم إيطالي اسمه شي توتو، طبعا كمية الضحك اللي كنا بنضحكه والارتجال السلس خفيف الظل كان بيموتني”.

نرشح لك: شيرين: بنتقي الأدوار عشان كده بقعد كتير في البيت

أضافت: “وأنا حست ببوند كإنه والدي، عمي، حد أعرفه من زمان و بدأت الصداقة.. حبيبي الله يرحمك وتكون مرتاح أنت و لأستاذة دلال ومبسوطين فوق وفاخورين ببناتكم الجمال الجدعيين.. ألف رحمه ونور عليكم وعلى كل أمواتنا”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ola Roshdy (@ola.roshdy)

في نفس السياق، تذكرت الفنانة إيمي سمير غانم، والديها الفنانة الراحلة دلال عبد العزيز، والفنان الراحل سمير غانم، برسالة مؤثرة، موضحة أن التعايش بدونهما صعب جدا فهي تشعر بضغط وتوتر، وتصرخ وحدها ليلا عندما تتذكرهم.

كتبت “إيمي” عبر حسابها الرسمي على موقع الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “محتاجة ليهم أوي، حاسه بتوتر وضغط غير عادي، بحاول اتعايش بس بصراحة الموضوع صعب ومطول أوي”.

أضافت: “بنزل وأتصور وأشوف ناس وأصحاب الحمد لله بس بصراحة أرجع بالليل أشد في شعري وصورتهم دي بتخليني مش أعيط، أنا ممكن أصرخ لوحدي، أرجو الدعاء ليهم وليا.. رب أرحمهما كما ربياني صغيرا”.