أسامة منير يحذر الفتيات: لا ترسلي صورك لأي رجل ترتبطي به

سالي فراج

نصح الإعلامي أسامة منير، الفتيات بعدم إرسال فيديوهات أو صور لم تقم بنشرها على مواقع التواصل الاجتماعي لأي شخص خاصة إذا كانا مرتبطين.

قال “منير” خلال فيديو نشره على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “إوعي تبعتي صور ولا فيديوهات خاصة بيكي مش منشورة على السوشيال ميديا لحد مهما كان فيه علاقة حب بينكم”.

نرشح لك: هنا الزاهد: أرسلت لأسامة منير في إعدادي لحل مشكلتي العاطفية

أشار إلى أنه لأسباب عديدة يمكن أن يحدث مشاكل بسببها مثل أن يراها أحد أقاربه، أو أن يفقد هاتفه، أو يأخذها أحد أصدقائه، موضحا: “ممكن يحصل بينك وبينه أي موقف يظهر الأصل اللي كان مستخبي وإنتي مش عرفاه يبدأ يهددك بالصور والفيديوهات”.

أكد على أنه يأتي له الكثير من المشاكل بسبب ذلك من بنات، يشعرن برغبة في الانتحار، مشيرا إلى أن من يحب فعلا لا يطلب هذه الطلبات.

أردف: “اللي بيحبك بجد هيبقى عايز يصونك، هيبقى عايز يحطك في ورقة سلوفان ويغطيكي من عيون الناس، ميقولكش اقلعي وابعتيلي فيديو أو صور”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Osama Mounir (@osamamounirofficial)

في سياق آخر قال الإعلامي أسامة منير، إن أزمة منتصف العمر تأتي للرجال والنساء، موضحًا أنها تكون بنسب حسب التوقيت الذي تأتي فيه.

تابع “منير” خلال لقائه في برنامج “كلام الناس” المذاع على شاشة “MBC مصر”، وتقدمه الإعلامية ياسمين عز، أن أزمة منتصف العمر من الممكن أن تأتي للشخص في أوائل الأربعينات وفي هذا الوقت تكون جاءت مبكرا، أو في الستينات وهذه متأخرة، أو تأتي في منتصف الخمسينات، على حسب ما عاشه وما حصده وما ضحى به الشخص في حياته.

أضاف: “القصة بتيجي هنا.. أنا تعبت واشتغلت، هل أنا حققت الرسالة بتاعتي؟ هل أنا أرضيت كل الناس اللي حواليا وأسعدتهم؟ وأنا فين من ده كله.. ويمكن أنا عملت غنوة على ده”.

أوضح: “في الفترة اللي فاتت أنا مريت بأزمة منتصف العمر، ومفيش راجل ممرش بيها، ومريت بيها بشدة وبقوة.. وبدأت أفكر بشكل تاني، يعني أنا عايز أعمل مشروع.. طب تعمله ليه؟ فاضلك كام سنة عشان تعمل فيهم الشغل ده؟ عقبال ما ينجح المشروع ده هتلحق تستمتع بيه”.

أسامة منير