ماذا فعلت هلا رشدي مع ابنها حتى لا يكذب؟

روت الفنانة هلا رشدي موقفا جمعها بابنها، موضحة أنه كان يخفي شيئا ما ولكنها أقنعته بعدم الكذب.

نشرت “رشدي” عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، وكتبت: “سألت مُعِز على حاجة وحسيت إنه بيحوَّر.. فقولتله: أنت عارف إيه الفرق بين البني آدم الشجاع والجبان؟
الجبان هو اللي ما يقدرش يقول الحقيقة، ودايما بيحوَّر عشان خايف من اللي ممكن يحصل وبيخاف من الناس أكتر ما بيخاف من ربنا”.

نرشح لك: لم أحنِ رأسي إلا لله.. رسالة رغدة لنفسها في عيد ميلاها

 

تابعت: “لكن الشجاع اللي بيقول الحقيقة في أي وقت حتى لو الحل الوحيد اللي ممكن يخلِّي الموقف ده يعدِّي من غير مشاكل إنه يكدب.. عشان كده ربنا مش بيحب الكدب، لإنه بيحب المؤمن القوي، الشجاع، اللي مش بيخاف غير من زعلُه، فبيواجه اي حاجة وأي حد وما بيهمُّوش”.

استكملت: “بس في أوقات لازم تحوَّر فيها عشان ربنا يبقى مبسوط منك.. منها مثلاً إنك تقول كلام حلو للمتخانقين كإنهم قالوه على بعض (وده ما حصلش) عشان بس تخليهم يتصالحوا على بعض”.

جدير بالذكر أن هلا رشدي شاركت في مسلسل “مكتوب عليا” الذي عرض في رمضان الماضي، بطولة أكرم حسني، ويشاركه البطولة عدد من النجوم أبرزهم عمرو عبد الجليل، أيتن عامر، هنادي مهنا، ولأول مره المطربة هلا رشدي، إضافة إلى الفنانة القديرة حنان سليمان، وإسماعيل فرغلي، ومحمد طعيمة. من تأليف إيهاب بليبل، وإخراج خالد الحلفاوي، وإنتاج كريم أبوذكري “k media” بمشاركة والمتحدة للخدمات الإعلامية.